Dodaj wpis w tym temacie
Spis tematów | Strona: 1 Wyślij wiadomość do admina |
Przewiń wpisy ↓ | Random versus non-random |
2017-01-26 (12:51)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 055 212 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Loterie gdzie liczby są losowane algorytmem PRNG charakteryzują się tym, że jest możliwe odnalezienie pewnych relacji, które nie są losowe. Wyniki analiz wskazują na proporcję około 60/40 czy 70/30 gdzie 40 czy odpowiednio 30 to relacje typu non-random. Czy komuś z Was udało się wyseparować relacje typu non -random w grze kulkowej jak u nas? Bardziej interesuje mnie mini niż lotto z oczywistych względów. Być może pytanie jest untimely wobec zniknięcia kilku osób. --- wpis edytowano 2017-01-26 12:53 --- |
2017-02-09 (19:19)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 332 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Jeśli ktoś chciałby zmierzyć się z tym tematem, to już raczej nieaktualne. Znam odpowiedz na to pytanie. Najbardziej losowe czyli niepoddające się predykcji są same liczby jako takie oraz numery porządkowe csn. Inne aspekty mogą w mniejszym lub większym stopniu wchodzić ze sobą w relacje, które można próbować odgadnąć. I dotyczy to zarówno gier kulkowych jak i tych gdzie liczby losowane są algorytmem. |
2017-02-09 (20:39)![]() Data rejestracji: 2016-12-17 Ilość postów: 449 ![]() | wpis nr 1 058 355 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Adam I tak nikt nic z tego nie wie i nie rozumie, Temat na jakąś prace doktorską lub profesorską Podałeś a my Tu raczej kolory kulek, sumy kulek, parzyste- nieparzyste,. ..... Pozdrowienia od japko i Waldusia |
2017-02-09 (21:24)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 365 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Droga Ciociu A może jednak ktoś patrzy na te gry inaczej i otworzy mu to jakąś nową ścieżkę? |
2017-02-09 (21:54)![]() Data rejestracji: 2009-06-01 Ilość postów: 69 ![]() | wpis nr 1 058 381 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Witam. Adamcustom jakie relacje masz na myśli? Jakie cechy daja się preedykować? |
2017-02-09 (21:56)![]() Data rejestracji: 2007-04-03 Ilość postów: 41774 ![]() | wpis nr 1 058 382 [ CZCIONKA MONOSPACE ] I Mariusz jako @nowy 35 się zainteresował ![]() |
2017-02-09 (22:03)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 387 [ CZCIONKA MONOSPACE ] nowy35 To już każdy musi poszperać we własnym zakresie i znaleźć pośród wielu możliwości które istnieją takie, które zachodzą w grach losowych. Kiedyś dosyć dobre wyniki dawało mi ARL ( mimo tego, że baza nie jest wielkodanowa) wprowadzana w algorytm naiwny Bayesa. Proste ale działało tak długo jak działało. |
2017-02-09 (22:28)![]() Data rejestracji: 2016-12-17 Ilość postów: 449 ![]() | wpis nr 1 058 405 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Adam Temat dobry, kierunek dobry Ale jezyk trudny do zrozumienia twój, Mógłbyś to wytłumaczyć nam Tak jak tłumaczy pastuch krowie na rowie, ze tu granica Pozdrowienia od japko i Waldusia i toczka i innych Moich zbanowanych nikow ![]() |
2017-02-09 (23:03)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 418 [ CZCIONKA MONOSPACE ] No Ciociu zadziwiasz mnie. Jako rzeczesz nic nie rozumiesz a podpowiadasz, że kierunek dobry i temat ciekawy. Musisz mieć nadzwyczajną intuicję, ale tak bywa z kobietami. ARL to w skrócie Associative rule learning czyli technika bazodanowa polegająca na wyszukiwaniu przez samouczącą się maszynę relacji pomiędzy zdarzeniami. Powiedzmy, że zwykle jak wychodzi cyfra 7 to i grupa liczb 21-25. Algorytm naiwny Bayesa opierając się na teoremacie tegoż podsuwa w oparcie o znalezione relacje tego typu konkretne zestawy kombinacji, które mają większe prawdopodobieństwo wystąpienia wobec znalezionych relacji. |
2017-02-10 (03:04)![]() Data rejestracji: 2016-04-28 Ilość postów: 538 ![]() | wpis nr 1 058 428 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Witam.A jak to skojarzysz z próbnymi "losowaniami" maszyny "losującej"? |
2017-02-10 (07:16)![]() Data rejestracji: 2009-06-01 Ilość postów: 69 ![]() | wpis nr 1 058 437 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Witam. Adamcustom czyli jest to odmiana map gdzie czasami widać sklejenia liczb, ale jak tam uwidacznia się ta słynna proporcja 60/40? Ktoś pisał chyba że uwidacznia się to w zapisie binarnym ale temat trudny i chyba nie rozpoznalny. |
2017-02-10 (08:55)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 456 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Próbnych losowań mogę przeprowadzić tysiące i stworzyć również setki równoległych baz danych. Jeżeli relacje nielosowe określonego typu zachodzą to są one wykrywalne. Nie interesuje mnie 60-70% które jest absolutnie losowe tylko 30-40% tego co nie jest losowe. |
2017-02-10 (12:08)![]() Data rejestracji: 2016-12-17 Ilość postów: 449 ![]() | wpis nr 1 058 494 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Adam Mam dobrą intuicje i ona podpowiada mi Źe jest w tobie potencjał Czuje , źe lotto niema z tobą szans Tj w tej piosence "czuje w tobie pieniądz...." ;) |
2017-02-10 (12:45)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 499 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Co istotne powyższe odnosi się do wszystkich gier losowych niezależnie od tego ile liczb jest losowanych i w jaki sposób. W przypadku losowania liczb algorytmem proces odnalezienia relacji nielosowych jest szybszy niż w przypadku tradycyjnych gier kulkowych. Czyli jak widać, to nie żadne czary-mary, voodoo, senne objawienia czy inne zaklęcia. Po prostu poszukiwanie relacji pomiędzy tym na co można rozebrać grę losową. Nie jest to bynajmniej podejście statystyczne, gdyż statystyka jakkolwiek rozumiana nie znajduje odpowiedzi na pytanie jakie liczby wyjdą jutro. --- wpis edytowano 2017-02-10 12:51 --- |
2017-02-10 (13:10)![]() Data rejestracji: 2016-12-17 Ilość postów: 449 ![]() | wpis nr 1 058 502 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Adam Piszesz 60% losowe a 40% nielosowe Ciekawy wniosek Czyli 60% losowych losuje maszyna A 40% nielosowych wybiera prezes? Jak rozumieć te 40% - twoim zdaniem to jakieś przekręty te 40% ??? |
2017-02-10 (13:18)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 506 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Nie, to nie udział Prezesa jak domniemywać wydają się niektórzy. Te ciągi liczb w badaniach losowości mniej więcej w takich proporcjach mają charakter losowy i nielosowy. To się da określić z pewnym przybliżeniem. Generalnie to co losowe nie podlega kondensacji, choć słyszałem, że komuś się udało ale nie jestem tego pewien. Roboczo przyjmuję, że nie jest kondensowalne. Gdyby było tzn. że zaprzecza definicji losowości i wtedy już nie wiem co o tym sądzić. --- wpis edytowano 2017-02-10 13:20 --- |
2017-02-10 (14:22)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 524 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Trochę na inny temat. Zauważyłem, że niektórzy chcąc grać w gry losowe przeskakują z jednej na drugą pod wpływem ciągu niepowodzeń a czasem nawet 1 lub 2 nieudanych z ich punktu widzenia losowań. Sądzę, że dobrym kryterium oceny, którą grę wybrać jest stosunek wypłaty do szans trafienia gwarantowanej wygranej. Spójrzmy jak to wygląda na przykładzie lotto i mini. Lotto : gwarantowana wygrana I stopnia to 2 mln czyli mamy tutaj stosunek 1: ok.7 Mini: brak gwarantowanej nagrody, przyjmijmy, że jest to 150.000 zł dla wygranej 1 stopnia czyli stosunek 1 : 5,7 Pomijam oczywiście to czy trafia jedna osoba czy kilka bo ta okoliczność może wystąpić w obydwu grach. Czyli ten stosunek jest bardziej korzystny dla mini niż lotto. Oczywiście powstaje pytanie czy taka proporcja jest fair. Myślę, że nie. Sądzę, że powinna zawierać się w przedziale 1: 4-5. |
2017-02-10 (14:38)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 530 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Takie spojrzenie bezlitośnie demaskuje jaką grą jest Multi Multi i czemu organizatorowi najbardziej zależy na promocji tej gry. 1:35 to coś niesłychanie nie fair w stosunku do grających. |
2017-02-10 (20:41)![]() Data rejestracji: 2016-12-17 Ilość postów: 449 ![]() | wpis nr 1 058 608 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Adam To zrób program dla tych 40% |
2017-02-10 (21:29)![]() Data rejestracji: 2011-08-16 Ilość postów: 359 ![]() | wpis nr 1 058 617 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Wyobraźmy sobie, że wybieramy grę mini bo jak wynika z prostej analizy oferuje nam ona najkorzystniejszy stosunek wypłaty do szansy trafienia. Możemy zmierzyć się z losowością jej bronią czyli próbować stworzyć generator pseudolosowy, które będzie w stanie tworzyć kombinacje spełniające warunki losowe i trzymać kciuki, aby się udało. Z drugiej strony wiemy, że najbardziej losowe a zatem nieprzewidywalne są same liczby jako takie oraz kody csn natomiast pomiędzy innymi elementami gry na jakie potrafilibyśmy ją rozłożyć mogą zachodzić relacje pozwalające na ich odgadnięcie. Poszukajmy zatem tej możliwości. Wyobraźmy sobie dalej, że nie mamy do dyspozycji sprawnej maszyny samouczącej się, która pozwoli nam szybciej zidentyfikować te relacje. Zatem musimy zrobić to sami na jakiś inny sposób. Na mini możemy patrzeć także jak na grę w której gramy cyframi, grupami oraz pakietem powiedzmy 20 innych filtrów. Spośród 10 cyfr od 0 do 9 możemy racjonalnie oczekiwać, że znajdziemy relacje potwierdzające definitywne wystąpienie lub jego brak dla 3-4 cyfr bynajmniej nie tych samych zawsze pamiętajmy o zasadzie 70/30 czy 60/40. Jeśli 42 liczby w grze podzielimy na np, 9 grup to także możemy spodziewać się znalezienia relacji potwierdzających wystąpienie lub jego brak dla 3-4 grup, tak także nie tych samych za każdym razem. Mając do dyspozycji paletę 20 filtrów racjonalne jest oczekiwanie, że znajdziemy relacje upewniające nas co do trafienia lub nie 4- 6 filtrów, tu także nie będą to zawsze te same filtry. Czy to nam daje cokolwiek wobec 850.000 kombinacji z jakimi mierzymy się w tej grze? No to popatrzmy. Określony jest status 4 cyfr, 4 grup liczb + 5 filtrów. Liczba wygenerowanych kombinacji wynosi 359 wobec 850.000 od których startowaliśmy. Rzecz jasna jakaś skrzynka narzędziowa winna wspomagać nasze wybory, ale to już inny temat. ![]() |
| Dodaj wpis w tym temacie | Spis tematów | Wyniki lotto | Strona: 1 Wyślij wiadomość do admina |