Forum strony www.multipasko.pl [Regulamin]


Dodaj wpis w tym temacie
Spis tematów
Login:

Hasło:
Strona: 1 2 ... 41 42
Wyślij wiadomość do admina

Przewiń wpisy ↓

Generator kombinacji gier liczbowych (moderator tematu: Amadeus)

2012-04-15 (01:14)

status Amadeus
Data rejestracji: 2009-04-30 00:00:00
Ilość postów: 820

4541
wpis nr 516 085
[ CZCIONKA MONOSPACE ]



Witam,



Czy są POWAŻNI zainteresowani profesjonalnym generatorem pseudolosowym kombinacji Lotto?



Podczas moich eksperymentów opracowałem taki generator w oparciu o algorytm generowania ciągów pseudolosowych ISAAC i bibliotekę dostępu do systemowego źródła losowego CryptGenRandom.



Generator może przydać się do testów, symulacji, czy jako własne "chybił-trafił".



Zalety algorytmu ISAAC to duża wydajność, oraz, co najważniejsze, siła kryptograficzna (oznacza to między innymi równoprawdopodobną dystrybucję w dowolnej ilości wymiarów, brak biasu, cykli, innych odchyleń od statystycznej losowości).



Oferta moja wynika ze wspomnienia szlachetnej inicjatywy edukacyjnej Kurki w zakresie programowania, do działań to których wtrącałem się z wskazówkami dotyczącymi algorytmów generatorów pseudolosowych,

przykładowo tutaj



http://forum.multipasko.pl/n_viewtopic.php?id=2993&page=12



we wpisie 2010-05-28 (23:38).



Generator nie posiada żadnej szczególnej magicznej mocy, poza mocą bycia o wiele rzędów wielkości lepszym generatorem od "randomów" wbudowanych w języki programowania, systemy kalkulacyjne czy inne aplikacje.



Ze swojej strony zapewnić mogę gwarancję bezbłędnej implementacji i dostęp do źródeł gotowego narzędzia.



Z góry zaznaczam, że preferuję aplikacje command-line, więc zwolennicy programów "klikanych" muszą przedstawić istotne argumenty za poświęceniem czasu na wersję GUI, lub opracować własną wersję graficzną w oparciu o udostępnione źródła.



Ograniczenie kodu, jaki opracowałem, sprawia, że możliwe jest generowanie

kombinacji do pułapu "8 z 56".



Jeśli zbierze się istotna ilość zainteresowanych, wykonam i upublicznię implementację generatora.



Pozdrawiam,



Amadeus

2012-04-15 (07:14)

status Molek
Data rejestracji: 2005-12-12 00:00:00
Ilość postów: 4798

1497
wpis nr 516 096
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Witam Amadeus

Tak, wspomniany generator wdziałbym w swoich zasobach.

Do wyszukiwania potrzebny jest "Mocny"generator.

Henryk
2012-04-15 (08:22)

status merti
Data rejestracji: 2011-12-25 00:00:00
Ilość postów: 4460

13301
wpis nr 516 105
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Jeśli ma to mi pomóc w wyborze cyferek to też jestem zainteresowany, tym bardziej że to inny "chybomat" niż te co znamy dla mnie wersja CLI wystarczy. Rozumiem że generator do Multi tu nie jest wszyty, tak ?
2012-04-15 (08:31)

status szczery
Data rejestracji: 2009-10-08 00:00:00
Ilość postów: 703

12179
wpis nr 516 108
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

bingo!!

Jestem za, a jakby się udało jeszcze w multi to byłoby super
2012-04-15 (10:44)

status geniu7
Data rejestracji: 2011-08-16 00:00:00
Ilość postów: 795

13148
wpis nr 516 149
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Jestem również za, nareszcie coś konkretnego!!!
2012-04-15 (11:00)

status Lestek
Data rejestracji: 2009-12-25 00:00:00
Ilość postów: 516

12321
wpis nr 516 153
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Ja mam prosty generator w programie dla iPhone ale chętnie go ulepszę.
2012-04-15 (18:45)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 306
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

2012-04-15 (19:10)

status szczery
Data rejestracji: 2009-10-08 00:00:00
Ilość postów: 703

12179
wpis nr 516 314
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

ratunku!!!

Czy ktoś pomoże ?

Kopiuje do exela mapy multi i rzecz dziwna bo kopiują sie same liczby bez kolorów, co mam zrobić ?

Dzięki
2012-04-15 (21:50)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 373
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Witaj Amadeus,

Jak udowodnić, że dany generator jest lepszy w dalej dziedzinie np. w grze Lotto?

Oczywiście jestem zainteresowany generatorem, który opracowałeś.

Jestem ciekawy, jaka będzie różnica w stosunku do funkcji Random (Delphi/Pascal).

Pozdrawiam

2012-04-16 (18:31)

status 777ch
Data rejestracji: 2005-11-07 00:00:00
Ilość postów: 21728

1386
wpis nr 516 569
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

sinnbad napisał >

"Jak udowodnić, że dany generator jest lepszy w dalej dziedzinie np. w grze Lotto? "



Moim zdaniem losowanie to przypadek ,upraszczając .... nie analizując parametrów maszyny i elementów mieszanych ........

ułożenie liczb w zależności od przypadkowych odbić kulek będących w ruchu w maszynie losującej,bo zazwyczaj z taką mamy do czynienia.



Moim zdaniem jakiekolwiek porównanie prognozy z dwóch różnych generatorów pseudolosowych dla jednego prognozowanego zestawu ,

to nonsens ,ale w przypadku większej ilości prognozowanych zestawów

można by taką analizą dla dwóch lub trzech różnych generatorów wykonać .

---------------------------------------------------------------------------------------------

Chętnie wskażę losowo grupę zestawów ,np: 50-szóstek dla DL czy

50 piątek dla Mini , wykorzystując random wbudowany w excela

przy czym wskazanie będzie zmodyfikowane ,

ponieważ wylosowana randomem liczba wskaże kilkanaście kombinacji ,a nie jedną .

---------------------------------------------------------------------------------------------

Możemy pokusić się o taki experyment w 3-osoby , np Sinbad wskaże

50 kombinacji według swojego pomysłu randomu w delphi.



Jeśli Amadeus wyrazi ochotę na taki experyment ,to ja mogę wieczorami po losowaniu zrobić podsumowanie dla 3-grup losowo wybranych ,

jeszcze lepiej aby było tych układów więcej ,np 1000 z każdego generatora ,bo obawiam się że sprawdzanie mniejszej ilości nie będzie miarodajną

oceną generatora , oczywiście generator Amadusa jest najlepszy ,to zakładamy z góry ,tego jestem pewny , na podstawie tego co

kolega Amadeus napisał na tym forum,ale czy wynik experymentu wskaże wyższość tego generatora nad innymi,w zastosowaniu do gry np: Lotto [6z49] , tego już nie byłbym taki pewny .



Proponował bym bardzo krótki okres dla experymentu ,np. miesiąc.

Bo im dłużej tym wynik będzie bardziej zbliżony dla wszystkich generatorów.





Oczywiście możemy taki experyment zrobić ,ale .......nie musimy .

pozdrawiam



2012-04-16 (19:20)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 587
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Witaj LEO,

Moim zdaniem ten test nie będzie miarodajny.

Sadzę, że test na sprawdzenie gwarancji systemu będzie bardziej wiarygodny.

Pozdrawiam

2012-04-16 (19:37)

status 777ch
Data rejestracji: 2005-11-07 00:00:00
Ilość postów: 21728

1386
wpis nr 516 591
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

sindbad > miarodajny ?



Może masz rację , mnie chodzi tylko o pewien konkret , który jest do udowodnienia,mianowicie o:

-pojęcie wyższości generatora pseudolosowego nad innym ,

w zastosowaniu do gry lotto .



Czyli..... wyższość bardziej

zaawansowanego generatora nad ...prostym randomem .



Czy można stwierdzić że ten lepszy da lepsze rezultaty

jak ten prosty generator ...... moim zdaniem > nie.



2012-04-16 (20:01)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 602
[ CZCIONKA MONOSPACE ]







Spróbujmy uzyskać wyniki zbliżone do tych w tabeli.

Generator, który zbliży się bardziej do wyników w krótszym okresie czasu (minimum 74613 losowań) jest dla mnie lepszy.

Powodzenia

2012-04-17 (12:05)

status Lestek
Data rejestracji: 2009-12-25 00:00:00
Ilość postów: 516

12321
wpis nr 516 761
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

A może do rzeczy, co z tym generatorem. Można jakieś info? Bo jestem zainteresowany.
2012-04-17 (17:15)

status Amadeus
Data rejestracji: 2009-04-30 00:00:00
Ilość postów: 820

4541
wpis nr 516 830
[ CZCIONKA MONOSPACE ]



Witam,



Donośnie komentarzy w tym temacie:

"Lepszość" generatora pseudolosowego polega na tym, że nie widać tego "pseudo" tylko "losowość".



W moim dawniejszym poście, na jaki się powołałem, podałem wiele konkretnych przykładów tego, jak TRAGICZNA jakość "randomów" w Pascalu/Delphi całkowicie dyskwlifikuje je do celów analizy LOTTO. Choćby taki prosty i brutalny fakt: przy tradycyjnej inicjalizacji możliwych stanów wewnętrznych tych generatorów jest MNIEJ niż kombinacji LOTTO, co oznacza, że pewne kombinacje NIGDY przez te funkcje nie zostaną wylosowane. Już to samo zupełnie wyklucza te generatory z zastosowań w analizach/symulacjach LOTTO.



Dlatego szkoda czasu na zatruwanie swoich analiz danymi symulacyjnymi ze źródła posiadające silne odchyłki od statystycznej losowości.



Do montażu źródeł i kompilacji podejdę w ten weekend - to odpowiedź dla tych niecierpliwych.



Siłą proponowanego przeze mnie generatora ISAAC wynika między innymi z dwóch faktów:



- ogromny stan wewnętrzny, pozwalający na uzyskiwanie niepojętych w ludzkiej skali długości cykli



- siła kryptograficzna, oznaczająca, że wszystkie tradycyjne skazy, charakteryzujące inne proste generatory w ISAAC nie występują - dla analiz LOTTO oznacza to źródło równe jakością statystyczną z fizycznym źródłem losowym.



Pozdrawiam ciepło,



Amadeus

2012-04-17 (18:54)

status 777ch
Data rejestracji: 2005-11-07 00:00:00
Ilość postów: 21728

1386
wpis nr 516 842
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Amadeus> tak przy okazji,losowy numer można wykorzystać dla kilkunastu

zestawów ,albo dla przedziałów zestawów albo jeszcze na wiele innych sposobów ,zależnie od pomysłu.

Jak Ci wiadomo w grze lotto 6 z 49 mamy> [13983816]

ale można na cały zbiór spojrzeć tak:



{obok ilości zestawów w zbiorze ,kombinacja rozpoczynajaca zbiór,

czyli ......jedynka .}



1712304 [1,2,3,4,5,6]

1533939 [2,3,4,5,6,7]

1370754 [3,4,5,6,7,8]

1221759 [4,5,6,7,8,9]

1086008 [5,6,7,8,9,10]

962598 [6,7,8,9,10,11]

850668 [7,8,9,10,11,12]

749398 [8,9,10,11,12,13]

658008 [9,10,11,12,13,14]

575757 [10,11,12,13,14,15]

501942 [11,12,13,14,15,16]

435897 [12,13,14,15,16,17]

376992 [13,14,15,16,17,18]

324632 [14,15,16,17,18,19]

278256 [15,16,17,18,19,20]

237336 [16,17,18,19,20,21]

201376 [17,18,19,20,21,22]

169911 [18,19,20,21,22,23]

142506 [19,20,21,22,23,24]

118755 [20,21,22,23,24,25]

98280 [21,22,23,24,25,26]

80730 [22,23,24,25,26,27]

65780 [23,24,25,26,27,28]

53130 [24,25,26,27,28,29]

42504 [25,26,27,28,29,30]

33649 [26,27,28,29,30,31]

26334 [27,28,29,30,31,32]

20349 [28,29,30,31,32,33]

15504 [29,30,31,32,33,34]

11628 [30,31,32,33,34,35]

8568 [31,32,33,34,35,36]

6188 [32,33,34,35,36,37]

4368 [33,34,35,36,37,38]

3003 [34,35,36,37,38,39]

2002 [35,36,37,38,39,40]

1287 [36,37,38,39,40,41]

792 [37,38,39,40,41,42]

462 [38,39,40,41,42,43]

252 [39,40,41,42,43,44]

126 [40,41,42,43,44,45]

56 [41,42,43,44,45,46]

21 [42,43,44,45,46,47]

6 [43,44,45,46,47,48]

1 [44,45,46,47,48,49]



To tylko PRZYKŁADOWY podział w/g liczby początkowej [6-ki]

To samo można dla trójek,czwórek itd.



Można wykorzystać te przedziały dla randomu ,albowiem

da to ...... rozproszenie zestawów ,

ktoś może iść jeszcze dalej w wstępnym określeniu tablic ,z których random coś wyciągnie ....,

można również przedział pominąć ,albo symetrycznie do wielkości zestawów w zbiorze ,wyznaczyć liczbę uruchomień random dla kolejnych zbiorów, i już prymitywny delphi czy excel okaże się

...... trochę mniej prymitywny.



pozdrawiam

2012-04-17 (19:14)

status 777ch
Data rejestracji: 2005-11-07 00:00:00
Ilość postów: 21728

1386
wpis nr 516 845
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Dodam przykładowy zestaw dla wylosowanego nr. 8

1 2 3 11

2 3 4 12

3 4 5 13

4 5 6 14

5 6 7 15

6 7 8 16

7 8 9 17

8 9 10 18

9 10 11 19

10 11 12 20

11 12 13 21

12 13 14 22

13 14 15 23

14 15 16 24

15 16 17 25

16 17 18 26

17 18 19 27

18 19 20 28

19 20 21 29

20 21 22 30

21 22 23 31

22 23 24 32

23 24 25 33

24 25 26 34

25 26 27 35

26 27 28 36

27 28 29 37

28 29 30 38

29 30 31 39

30 31 32 40

31 32 33 41

32 33 34 42

33 34 35 43

34 35 36 44

35 36 37 45

36 37 38 46

37 38 39 47

38 39 40 48

39 40 41 49

40 41 43 44

41 42 44 46

42 43 45 48

43 44 47 48

44 46 47 49



Każda czwórka jest ósmą kombinacją zbiorów w/g liczby początkowej,

i choć te czwórki nie wydają się ładne ,czy zgrabne w sensie rozproszenia liczb ,to jest to zbiór który zanotował w grze 49s [7z49] najwięcej trafień 4/4 z utworzonych 5000 zbiorów w/g takiego schematu



Cz8 trf.4/4=[84] trf.3/4=[2533] zbiór zawiera 44 kombinacji czwórek

sprawdzone dla 8451-losowań gry.

Jak widać .....cirka co 100 losowań 4/4 .

2012-04-17 (22:39)

status 777ch
Data rejestracji: 2005-11-07 00:00:00
Ilość postów: 21728

1386
wpis nr 516 932
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

EXCEL jest bardzo słaby jeśli chodzi o random

w najprostszej postaci ,po wykonaniu 1-miliarda prób

w tablicy znalazło się 8 mln 535 tys 317 unikatów,a więc cirka 5,5 mln

zabrakło.



Sprawdzę przy okazji jaki wynik w delphi będzie, a może Sinbad poda.

2012-04-17 (23:59)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 950
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Witam,

Wylosowanie wszystkich kombinacji 6/49 wymagało ponad 200 milionów losowań w kilkunastu próbach, jakie przeprowadziłem funkcją random():



13983816 .. 216366078

13983816 .. 206276130

13983816 .. 240437512

13983816 .. 231868646

13983816 .. 266237899

13983816 .. 232788745

13983816 .. 216555372

13983816 .. 248515183

13983816 .. 225910428

13983816 .. 229931769

13983816 .. 222526318

13983816 .. 222362221

13983816 .. 235567989

13983816 .. 222590458

13983816 .. 228157136

13983816 .. 215291242

13983816 .. 242965302

13983816 .. 238131746



Myślę że zejście poniżej 200 milionów losowań będzie kłopotem i dla pseudolosowych odmian funkcji losujących.



Pozdrawiam

2012-04-18 (00:08)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13 00:00:00
Ilość postów: 20519

3794
wpis nr 516 951
[ CZCIONKA MONOSPACE ]

Przykładem zastosowania prostego "randoma" jest wyciąganie zestawów 15-tu numerów BB w grze 49's.

2 3 5 9 12 14 25 28 29 32 34 35 38 39 44 .. (464491550 losowań 14/49)

Maksymalny próg = 14

Trafień = 2666

| Dodaj wpis w tym temacie | Spis tematów | Wyniki lottoStrona: 1 2 ... 41 42
Wyślij wiadomość do admina