Forum strony www.multipasko.pl [Regulamin]


Dodaj wpis w tym temacie
Spis tematów
Login:

Hasło:
Strona: 1 2 3
Wyślij wiadomość do admina

Przewiń wpisy ↓

szukam programu do zamiany losowań na rzuty kostką losową

2010-09-09 (14:21)

status pulpeet
Data rejestracji: 2010-09-08
Ilość postów: 15

12651
wpis nr 354 626
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

szukam programu takiego który, zamieni losowania

dużego lotka, expresa i multi na numery kombincji

a numery kombinacji będzie zapisywał przy pomocy kostek losowych

najlepiej aby można było ustalać sobie samemu kostki

o ściankach od 8 do 32 ścianek,

ma ktoś może taki program, \"gotowca\"?
2010-09-12 (18:47)

status pulpeet
Data rejestracji: 2010-09-08
Ilość postów: 15

12651
wpis nr 355 596
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

chyba niema takiego gotowca o jaki pytałem tyko to napisać

należy dopiero,

a potrzebny jest po to bo ostatnio zrobiłem próby z kostką sześcieną

i otrzymałem coś ciekawego

10 prób w których zrobiłem

12 rzutów kostką sześcieną w każdej próbie

i obserwacja taka, że w 5-ciu z tych 10 prób suma oczek z rzutów

dawała idealnie sume 48,

gdyby mieć zapisanego \"multi\" lub \"dużego\" w postaci kostek

sześciennych to w 9 rzucie można by wejść do gry

zakładając, że 10 rzut bedzie dopełnienie do 48

ale to narazie potrzebny byłby program do zamiany

2010-09-12 (18:55)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 355 598
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

zmień kostkę i ponów próby bo ta oszukuje
2010-09-13 (01:05)

status Ksings
Data rejestracji: 2008-02-02
Ilość postów: 867

3166
wpis nr 355 724
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Marriusz2 męczy to od pewnego czasu,ale do niczego konkretnego jaszcze nie doszedł.jak podzieli się z Tobą doświadczeniami,to masz zaoszczędzone 10 latek.następne 90 będzie z górki
2010-09-13 (09:17)

status login_2009
Data rejestracji: 2008-10-09
Ilość postów: 464

3787
wpis nr 355 759
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

pulpeet: szukam programu takiego który, zamieni losowania

dużego lotka, expresa i multi na numery kombincji

a numery kombinacji będzie zapisywał przy pomocy kostek losowych

najlepiej aby można było ustalać sobie samemu kostki

o ściankach od 8 do 32 ścianek [...]



Jeśli dobrze rozumiem, to np. w arkuszu excelowskim uruchamiasz jakiś kod, który generuje tobie załóżmy wszystkie kombinacje \"Lotto\", np.

A B C D E F

1 1,2,3,4,5,6

2 1,2,3,4,5,7

3 1,2,3,4,5,8

itd..., i tak prawie w całym arkuszu (ok. 13 mln kombinacji)

I teraz chcesz wszystkie dotychczasowe wyniki (losowania) odszukać w tej rozpisce, a następnie zamienić każde z archiwalnych losowań na odpowiadający mu numer w tej rozpisce, czyli np. pierwsza z kombinacji musi być zamieniona na liczbę \"1\", czy jak?!

2010-09-13 (17:53)

status sindbad
Data rejestracji: 2008-10-13
Ilość postów: 20484

3794
wpis nr 355 863
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Witaj pulpeet,

Ja Ci to machnę w Delphi (Pascal) tylko pisz, od czego zaczynamy ten program.

Pozdrawiam
2010-09-13 (20:00)

status pulpeet
Data rejestracji: 2010-09-08
Ilość postów: 15

12651
wpis nr 355 924
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

taki program moim zdaniem już dawno powinien być zrobiony i dostępny

.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



pierwszy krok to aby program zamieniał wylosowane liczby na numery

kombinacji w każdej z gier czyli aby zamienił



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



w dużym lotku

1,2,3,4,5,6........................na numer kombinacji.......1

2,6,15,25,29,30................na numer kombinacji ......2.235.036

10,12,24,33,41,44............na numer kombinacji.......10.272.053

44,45,46,47,48,49............na numer kombinaji ........13.983.016



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



w expres lotku

1,2,3,4,5....................na numer kombinacji.......1

3,5,8,30,36................na numer kombinacji .......202.810

10,22,28,38,41..........na numer kombinacji .......644.076

38,39,40,41,42..........na numer kombinacji .......850.667



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



to samo z multi lotkiem

i aby działało to w dwie strony, czyli gdy będzie numer kombinacji

aby można było wrócić do liczb wylosowanych,



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



czyli kombinacje

166.990..............na liczby....... 2,12,30,32,42 (expres)

12.377.621........ na liczby........15,16,20,38,40,46 (duży)



drugi krok aby majac np kombinacji

11.299.990

zapisał ją przy pomocy ośmiu kostek sześciennych (przy pomocy liczb tylko z zakresu 1-6)

11.299.990 to bedzie 6,4,2,6,1,1,5,2 czyli ta kombinacja zapisana tylko

przy momocy liczb z zakresu od 1 do 6



a teraz ta sama kombinacja 11.299.990 zapisana przy pomocy

5 kostek 24-ściennych (czyli liczb z zakresu od 1 do 24)

11.299.990 to będą takie oczka kostki 24- ściennej : 22,10,19,2,14



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



dziekuje za zainteresowanie simbad i fajnie jeśli coś takiego byłoby zrobione, chociaż zrobienie takiego programu bedzie dosyć czasochłonne

ale mi sie wydaje, że bedzie to miało sens, bo mając taki program

bedziemy mogli sobie zapisać wszystki gry expres, duży, multi ..... przy pomocy np liczb z zakresu od 1 do 15 i jeślibyśmy coś znaleźli w jednej z gier to mamy rozwiązanie dla wszystkich gier bo wszystkie gry będziemy potrafili sobie zapisać przy pomocy \"1-15\" mając taki program,

pozdrawiam











2010-09-14 (11:12)

status login_2009
Data rejestracji: 2008-10-09
Ilość postów: 464

3787
wpis nr 356 115
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

sindbad ty zdaje się, że programujesz w delphi turbo explorer, tak? To jest jakiś arkusz kalkulacyjny, czy co?



Ja zastanawiam się już jak to można machnąć w excelu.

W jednym arkuszu utworzymy wszystkie kombinacje (Arkusz1).

W drugim arkuszu odpowiadające im numery kombinacji (Arkusz2)

I będzie potrzebny jeszcze jeden arkusz (Arkusz3), ale o tym później.



Do wygenerowania samych kombinacji, pewnie już jakieś kody posiadacie, to więc pominę.

Numery kombinacji (Arkusz2) natomiast, można choćby takim kodem:



http://forum.idg.pl/excel-edycjawypelnijserie-danych-t142046.html

Sub WypelnianieKolumnLiczbamiZakresu()

Dim lngMin As Long

Dim lngMax As Long

Dim maxRows As Long \'maksymalna ilość wierszy w kolumnie - może być zależna od rodzaju excela lub upodobań

Dim countCol As Long \' ile kolumn do zapisu

Dim i As Long



lngMin = Application.InputBox(\"Wypełnianie zaczynamy od?\", Type:=1)

lngMax = Application.InputBox(\"Wypełnianie kończymy na?\", Type:=1)

maxRows = Application.InputBox(\"Ile wierszy w kolumnie?\", Default:=65536, Type:=1)

maxRows = Application.InputBox(\"Ile wierszy w kolumnie?\", Default:=1048576, Type:=1)

If Application.Version = \"12.0\" Then

If maxRows > 1048576 Then

MsgBox \"Dla Excela 2007 maksymalna ilość wierszy to 1048576\"

Exit Sub

End If

Else

If maxRows > 65536 Then

MsgBox \"Dla Excela wcześniejszego niź 2007 maksymalna ilość wierszy to 65536\"

Exit Sub

End If

End If

\'zliczam ile to będzie kolumn

countCol = Application.WorksheetFunction.RoundUp((lngMax - lngMin + 1) / maxRows, 0)

\'ustawiam pierwszą komórkę

Cells(1, 1) = lngMin



For i = 1 To countCol

Cells(1, i).DataSeries Rowcol:=xlColumns, Type:=xlLinear, Date:=xlDay, _

Step:=1, stop:=Application.WorksheetFunction.Min((Cells(1, i) + maxRows - 1), lngMax), Trend:=False

If i < countCol Then

Cells(1, i + 1) = (Cells(maxRows, i)) + 1

End If

Next

End Sub



Obsługa kodu: uruchamiamy, pojawia się okno, gdzie wpisujemy piewszy numer kombinacji, czyli „1”, zatwierdzamy, kolejne okno, wpisujemy ostatni numer kombinacji, czyli „13983816”, i kolejne okno, gdzie zatwierdzamy, liczbę wierszy w zależności od wersji jakiego excela posiadamy.



Następnym krokiem będzie porównanie pierwszych dwóch arkuszy, w pierwszym z nich odszukamy interesujące nas losowania, i zamienimy je na odpowiadające im numery kombinacji, z drugiego arkusza.



W drugą stronę jak to ma działać: też ma zamieniać (numery kombinacji na losowania), czy tylko znajdować?!



Jeśli ma zamieniać to utworzymy trzeci arkusz, w nim generujemy podobnie jak w Arkuszu1 wszystkie kombinacje. I podobnie: porównujemy Arkusz2 (numery kombinacji) i zamieniamy na odpowiadające im losowania w Arkuszu3.



Oczywiście w pierwszej fazie, tuż po zamianie losowań na numery kombinacji program musi każdą z komórek zacznaczyć i skopiować do jeszcze jednego arkusza (Arkusz4), bo niby jak, tuż po zamianie, można później odszukać te komórki (bazę losowań posiadamy, ale odpowiadające im numery kombinacji już nie, więc trzeba je będzie zgromadzić w osobnym arkuszu, po każdym losowaniu Arkusz4 będzie też trzeba sukcesywnie uzupełniać, podobnie zresztą jak i samą bazę losowań).



Chociaż, może obejdzie się bez tego ostatniego Arkusza (Arkusz4). Można tak: w Arkuszu3 wyszukujemy wszystkie archiwalne losowania, i sprawdzamy, jakie numery kombinacji odpowiadają im w Arkuszu2; teraz możemy już mając numery kombinacji z Arkusza2, wyszukać je w Arkuszu1 i na powrót zamienić na same tylko kombinacje, ale nie wiem czy tak się da, na razie chociaż tak teoretycznie.
2010-09-14 (12:24)

status login_2009
Data rejestracji: 2008-10-09
Ilość postów: 464

3787
wpis nr 356 125
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Generalnie to trudne przedsięwzięcie, samo rozpisanie tych kombinacji zajmie w excelu całą wieczność, nie wiem może próbował ktoś z was takiego kodu:

http://en.allexperts.com/q/Excel-1059/number-combinations-1.htm

Jak długo może generować w excelu wszystkie kombinacje za pomocą powyższego kodu (w zależności od danej gry)?! Może excel się po prostu do tego nie nadaje?! A może znacie jakieś lepsze kody?



Mam jeszcze pytania co do tych kostek losowych, o co tu w ogóle chodzi.

Czy mógłbyś rozpisać jedną z kombinacji, którą podałeś wcześniej, mianowicie:

44,45,46,47,48,49............na numer kombinaji ........13.983.016



Omawiając te kostki podałeś taki numer kombinacji: 11.299.990

Sęk w tym, że nie wiem jaka kombinacja liczb odpowiada temu numerowi, bo musiałbym to rozpisać, a mój excel tego jak na razie nie wytrzymuje (a chodzi o rozpisanie samych tylko liczb odpowiadających danemu numerowi kombinacji, tak?! Czy też może chodzi o rozpisanie samego numeru danej kombinacji?!).



I czemu ma to być akurtat kosta sześcienna (a właściwie to liczby od 1 do 6), czy też 24 ścienna. I wreszcie, dlaczego w przypadku kostki sześciennej ma ich być aż 8, a nie np. 4, albo więcej np. 30?!

Podobna uwaga co do kostki 24 ściennej, dlaczego 5 takich kostek?!



W przypadku numeru 11.299.990, to ty właściwie nie rozpisałeś samego numeru za pomocą ośmiu kostek z zakresu 6 liczb, a podałeś jedynie jedną kombinację samych kostek, w oderwaniu od powyższego numeru. W takim razie nie wiem sam czemu miałoby to służyć. Mógłbyś jeszcze raz, ale tak wyczerpująco pokazać to na numerze 13.983.016(44,45,46,47,48,49)?



Tak w ogóle to zastanawiam się nad sensem pisania takiego kodu, bo coś mi się wydaje, że nic z tego nie będziej, ale mam nadzieję, że się mylę.
2010-09-14 (13:01)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 130
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Delphi to środowisko a język to objectpascal,

samo rozpisanie wszystkich kombinacji zajmuje sekundę czy dwie i kilkadziesiąt KB pamięci .

zapisanie w pliku txt (niepotrzebne tutaj) już dłużej :

http://forum.multipasko.pl/n_viewtopic.php?id=2993&page=3



języki niższego poziomu są szybkie i mniej pamięciożerne niż excel .



po rozpisaniu - umieszczeniu w tablicy 14 mln komórek z zapisem LOTTO wystarczy przekształcić jeden zapis na inny, co zajmie porównywalną ilość czasu i pamięci.



program w delphi bedzie szybszy i mniej pamięciożerny.



Wyniki można zapisać w systemie binarnym i będą kostki dwuścienne ,

lub kazdym innym , tylko trzeba wiedzieć po co , bo tak dla jaj to można w każdym systemie liczenia zapisać wyniki każdej gry.





2010-09-14 (13:01)

status Spoke
Data rejestracji: 2008-12-15
Ilość postów: 4663

3977
wpis nr 356 131
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

http://forum.multipasko.pl/n_viewtopic.php?id=2993&page=3



Tutaj kurka napisała prosty program w pascalu

który eksportuje wszystkie kombinacje do pliku .txt

Potem to można przenieść do excela ale nie wiem czy uciągnie
2010-09-14 (13:09)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 132
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Pulpet

zrobiłeś ponownie doświadczenie ? i nadal suma 48 jest tak często ?



jeśli tak to zmień kostkę- poważnie !



najczęściej powinna być suma 42



może masz dobrą rękę do szóstek ?



zapisz sobie wyniki i policz ile razy były 1, 2, 3, 4, 5, i 6 oczek

2010-09-14 (13:35)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 145
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Wieczorem napisze programik do 12 rzutów kostką (6 ścian) , uruchamiany ręcznie , czyli można powiedzieć że na pewno losowy, bez żadnych generatorów pseudolosowych (wychodzę i teraz nie dam rady) - będzie można sobie szybko porzucać
2010-09-14 (15:13)

status pulpeet
Data rejestracji: 2010-09-08
Ilość postów: 15

12651
wpis nr 356 176
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

kurka, jak kupie inny zestaw kostek i powtorze doświadczenie to odpisze czy i co otrzymałem, możliwe, że tj piszesz bedzie tym razem to suma 42

ale gdybyśmy doszli, że w wiekszości przypadków ma to być 42 to już coś mamy.

W 9 rzutach suma 38 to wchodzimy z 4 do gry można jeszcze przyjąć

tolerancje (+1, -1) czyli obstawić na 10 rzut 3,4,5,

ale to tylko jedna z wielu metod ktorą można nazwać \"dopełnieniem\" do najcześciej wypadającej sumy oczek jeśli chodzi o kostki a po głowie chodzi mi zastosowanie rozpisu przy pomocy kostek do innej metody.



login_2009

dałem taki przykład bo jeszcze niemam programu ktory to rozpisze

na kostki i to była tylko przykładowa kombinacja 11.299.990

rozpisana na

6,4,2,6,1,1,5,2 chodziło mi tylko o pokazanie, że tą kombinacje chce

zapisać przy pomocy liczb z zakresu (1-6) ale niemam takiego programu

i niewiem czy ten rozpis 6,4,2,6,1,1,5,2 jest właściwy, należało by to

zaindeksować i przypisać te kostki



trudno bedzie kombinacje nr 13983816 zapisać samymi kostkami \"6\"

nie da rady, tak nie wyjdzie, ale w ten sposób można

6*6*6*6*6*6*6*7*8 = 15676416

15676416-13983816=1692600

czyli mamy w najlepszym wypadku 1692600 naddatku,

pytasz jeszcze czemu kostka ma być szesciena lub 24, 32...

no właśnie po to jest potrzebny ten program by można było zrobić

doświadczenia na kostce 6,7,8,........24,25,35... ściennej i wyciągnąć

wnioski jaką ilość oczek najkożystniej brać do doświadczeń i do prób,

symulacji, bo tego niewiem gdybym wiedział że najkożystniejsza bedzie

kostaka o 16 oczkach to napisałbym z góry, że chce wszystkie gry

losowe zapisać przy pomocy \"16\" .

ale dopiero chce to spraawdzić

pozdrawiam
2010-09-14 (23:14)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 349
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

jedna seria (tak na szybkiego) czyli 12 rzutów monetą .

wystarczy naciskać dowolny klawisz gdy widzimy że cyfry się szybko zmieniają w zależnosci od kompa , należy naciskać dowolny klawisz co około 0,5 s a lepeij co około 1 s, by na pewno były rzuty losowe.



http://www.speedyshare.com/files/24255592/kostka.exe



w wyniku podana jest suma oraz ile razy jaka ilość oczek wypadała.

2010-09-15 (01:11)

status Tajemniczy Don Pedro
Data rejestracji: 2009-04-18
Ilość postów: 722

4474
wpis nr 356 358
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Kurko,



niczego nie potrzeba rzucać, od razu wiadomo, wystarczy pomyśleć.



Dobrze wiesz, że po odpowiednio dużej ilości prób suma oczek na kostce będzie oscylowała około średniej arytmetycznej.



W dosłownie żaden sposób nie przekłada się to na kolejne losowanie.



To jest kompletny bezsens i wiedzą o tym uczniowie obecnie już na poziomie nauczania początkowego /3 klasa szkoły podstawowej/.



Niestety \"na krótkim dystansie\" może być wylosowana dowolna liczba.



Gra proponowana przez kol. Pulpeeta zaowocuje wydatkiem ponad 19 tysięcy 600 złotych za każde losowanie i niestety odzyskać tę kasę można tylko i wyłącznie trafiając szóstkę, na co szanse są iluzoryczne.



Po prostu kol. Pulpeet wykombinował sposób na mocniejsze wspieranie budowy stadionów na euro2012 i zwiazaną z tym daninę w postaci lewych dochodów decydentów kręcących tym interesem. Dlatego stadiony będą 2 razy droższe niż mogłyby być.



No i ktoś to musi sfinansować.



Np. m.in. Pulpeet.



I już.
2010-09-15 (01:13)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 359
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

przyjemnej zabawy , jeśli bardzo ktoś chce porzucać więcej niż jedną serię to mogę przerobić na np 10 serii po 12 rzutów (nie monetą - nie wiem ale jakoś tak z rozpędu napisałam miało być kostką .



te pędzące cyferki w lewym rogu informują że można naciskać ponownie,

dla 100% pewności że jest losowo , to wystarcza 1s zwłoki.

bez wyświetlania na ekranie tych cyferek , (zmiana w programie) , można naciskać jeszcze szybciej i też będzie na pewno losowo.

w ciągu milisekundy program przewija setki cyfr i nie da się trafiać , trafia się losowo.

2010-09-15 (01:18)

status Spoke
Data rejestracji: 2008-12-15
Ilość postów: 4663

3977
wpis nr 356 360
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Kurko spać ! A jutro do książek !
2010-09-15 (01:21)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 361
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

TDP

5 razy na 10 serii suma = ileś tam to jest mistrzostwo świata !



nie ważne czy suma = 48 czy 42 (co jest bardziej prawdopodobne bo takich sum jest więcej ) ale fakt że taka sama! suma wystąpiła tyle razy to albo zbieg okoliczności, albo i to i fakt że kostka jest nielosowa (wadliwa).



rzucamy 2 razy kostką i czy suma = 7 i suma = 12 ma taką samą szanse wypaść ?



dla sumy = 12 musimy dwa razy wyrzucić po 6 - jeden przypadek.

dla sumy =7 są kombinacje :

1+6

2+5

3+4

4+3

5+2

6+1

w sumie 6 różnych kombinacji wobec jednej dla sumy=12



dlatego czasem się coś wydaje





2010-09-15 (01:23)

status KURKA
Data rejestracji: 2009-01-23
Ilość postów: 2551

4098
wpis nr 356 362
[ CZCIONKA SPECJALNA ]

Spoke , ide spać , jutro mam na 10,00, egzamin za parę dni

dobranoc.
| Dodaj wpis w tym temacie | Spis tematów | Wyniki lottoStrona: 1 2 3
Wyślij wiadomość do admina