Forum strony www.multipasko.pl [Regulamin]


Dodaj wpis w tym temacie
Spis tematów
Login:

Hasło:
Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Wyślij prywatną wiadomość do admina
Przewiń wpisy ↓

Sposoby myslenia w grach losowych


2021-05-12 (16:48)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 363 294

To wynik Kostki5 po około 1000 loswań dużego lotka

W pierwszych pięciu kolumnach kody 5 wymiarowe losowania .
Zapisane pięcioma wymiarami 21,22,23,28.47

W kolumnie T zapisana objetość V5 czyli pięciowymiarowa objętość kostki ,które powstały po uderzeniu .

Piękne .

Fantastyczne narzędzie opisywane na multipasko 15 lat temu
2021-10-25 (16:52)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 384 318

Jeszcze trochę wiedzy.

Systemy strefowe o o tym mowa i sposoby ich ukłądania wymyślił Totalizator jako sposób na zarobienie duzych pieniędzy .

Polacy po poprzedniej grze narodowej - czyli Loterii Państwowej mieli nawyki kupowania co najwyżej jednego losu.

Była bieda w Poslce w tym czasie czyli w latach 1957-1959
POtworna bieda .
Aby kupic mebel do dpmu trzba było iśc do ORSU po pożyczkę .

Totalizator zamierzał zmusić graczy do gry na wiele zakładów a to nie było proste .
Najpierw wymyślił nazwę "Gra liczbowa " a póóźniej wydawał specjalne wydawnictwa o grach systemem tak zwanym czyli strefami i innymi bzdetami .

Gośc który wpadł w taką pułapkę i dał sie naciąc tracił wielkie pieniądze .
Bo w takiej grze jedna błędna licza wytypowana i w plecy .

Państwo wydawało specjalne broszury z promocją "systemów ".

I ani słowa jak wytypować liczbę tylo jak rozpisać aby wysłać 10,20,30 zakładów .

TO droga do przegranej dużych pieniędzy .

Bowiem

Jak sie ma WŁAŚCIWE LICZBY


to potrzebny jest długopis a nie taka makulatura .

NIkt pary z ust nie puści jak wybrać liczby ?????

Nie statystyka

Trzeba sworzyć naukę

" Co jest po czym "

ale Totalizatorowi nie o to chodziło

ale jak wyrwać pieniądze z kieszeni

N
BO jeden zakład to grosze .
Jak zrobić ,żeby gracz kupił 10,20,30,100 zakładów ????
W USA i Kanadzie kupon Lottario albo six forynight to często reszta na stacji benzynowej .
W Polsce takiego obyczaju nie ma i stacje które to forowały nic na tym nie zyskały .
Na filmie "Początek " widać logikę zakupu kuponu Lottario .
Obecnie Totalizator po upadku rozpisów wprowadził promocję "KUMULACJI ".
Ale ta reklama już nie rusza albo mało POlaków .
Z POlakiem nie jest łatwo .




NO i ten relikt został do dzisiaj w postaci wyznawców stref i pokryć .

Na szczęście poza kilkoma wyznawcami uczniów nie ma .

Brak jeleni .


--- wpis edytowano 2021-10-25 17:06 ---

2021-10-28 (09:54)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 384 783

Przeglądając archiwum znalazłem świetny program napisany przez Marka w 2007 roku KOd80 robocza nazwa .
Bardzo prosty zamysł .
Marek sporzadził 17 matryc przekodowania 80 liczb w multilotku .
Po co?
Największa istotą gry 10 z 80 jest sposób losowania .
Nie jest losowany jeden los z ponad 3 bilionów losów ale po kolei bile kule .
Tak sposób losowania daje w wyniku 20 liczb rozproszonych po arkuszy 80 liczb .
Idea byłaby taka ,że dzięku przekodowaniu uzyskujemy duże zgrupowania liczb w niekórych miejscach osi 1-80 .
Marek uzyskał 5 dziewiątek .
Obrazek jeżeli uda sie wkleić wygląda tak

https://iv.pl/image/obrazek1.GIhLy4S

Jak uzyskano kod ??

Podstawowym kodem jaki Marek się posługiwał w arkuszu oddzielnym Kody było losowe tasowanie 80 liczb .
Przy pewnych ustawieniach uzyskuje się całkiem dobre wyniki .
Arkusz jest bardzo prosty skąłda się z bazy wyników ,arkusza z kodami,arkusza zamieszczonego i makra prostego .
Jak to mozna wiele znaleźć w archiwach ???

--- wpis edytowano 2021-10-28 10:06 ---

2021-10-29 (20:43)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 385 050

Marek dał początek poważnemu programowi .
Te dzicinne kodowania to był początek .
Póżniej dopiero przyszły inne bardziej inteligentne rozwiązania .

Istotą sprawy jest tutaj losowanie kulek a nie losów z csnami .
Sposób losowania .
Bardziej efektywne jest przekodowanie csnów i to jest nowoczesne rozwiązanie .
Pozdrawiam
2021-12-23 (13:16)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 395 394

Wszystkiego najlepszego z Okazji Świąt Bożego Narodzenia


Niejaki Xawery strasznie sie martwi o środek ekranu .
Tedy piszę ,wyniki ukazują sie trochę w lewo .

zdjęcie
2021-12-31 (18:55)

status Lottonauta
Data rejestracji: 2012-09-03
Ilość postów: 1410

13559
wpis nr 1 396 849

@Mariusz

> dlaczego to najlepszy i najbardziej precyzyjny zapis gry losowej.

ano właśnie....
Pasko ma swoją mapę kulek, które wypadły, ty masz swoją mapę bitową CSNów.
W czym twoja mapa jest lepsza od mapy Pasko?
2021-12-31 (19:35)

status Marriusz2
Data rejestracji: 2009-06-02
Ilość postów: 2097

4670
wpis nr 1 396 857

Lottonauta

Powiem szczerze ,że nie mam najmniejszego pojęcia co jest lepsze czy gorsze .
Nie używam kulek ,gdyż każda nawet najgłupsza książka podaje ,że rozkłady kulek są tak zwanymi Rozkładami niemożebnymi .Krótko nie dają się przewidywać .
Idąc tokiem tego rozumowania od razu stosowałem kody csn a póżnij w zapisie dwójkowym -bo tak jest wygodnie .
W binarnym zapisie nie ma pojęcia około ,i inne dziwne pojęcia .
Tutaj jest tylko trafne lub nie trafne .

A po co się latami łudzić .Ja na to nie mam czasu , mam bardziej pasjonujace zajęcia .
KOmpletnie nie wiem czy mapa kulkowa jest lepsza ,bo kulek nie używam .
2022-03-21 (12:30)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 410 555

Przeczytałem na stronach forum najnowsze określenie z Kosmosu :
"Ustawka"
Ustawka w Polsce to oczywiście taka pokazowa bójka przeważnie pomiędzy kibolami ale nie tylko bo Polacy to smutasy i nie mają już alternatywy do zabawy więc pokazują głoptę w postaci bójki .
No Neandertale muszą sie rozerwać .

Pewnie to miało podobnie jak inne określenie z Kosmosu "pewniak" dotyczyce gier losowych .
Jak sądzę mamy do czynienia ze sposobem na wytypowanie liczb w grze losowej .

Mamy trzy rodzaje typów :
1. Na pałę 99,9 % typerów typuje tym sposobem .
Specjaliści określają ten rodzaj typowania - z włączoną autosugestią .
2. Losowane przez różnego rodzaje generatorów losowych - czyli z wyłączoną autosugestią .
3. Typowanie maszynowe .

Tu wystepują dwa podtypy takiego typowania :

3a typowanie wynikające z analizy statystycznej - tutaj też z włąćzoną autosugesią i
z wyłaczoną autosugestią.

3b typowanie systemem wykorzystującym nowoczesne algorytmy wyboru liczb .
tego typu typowanie występuje w nowoczesnych systemach typowania
stosowane przez wielu moich kolegów łącznie ze mną od lat .
Aby stosować taki sposób liczby gry losowej muszą być przedstawione
sposobem gwarantującym przewidywalność gry losowej czyli muszą mieć taki
rozkład histogramu tych liczb aby rozkład był jak najbardziej przewidywalny.
Nauki ścisłe nie dorobiły się wskaźników przewidywalności - bo nikt nie sądził
,że ktoś skorzysta z tych właściwośći liczb losowych .

Uwaga

Wielu tutaj piszących odwołuje się do zależności liczb czyli determinizmu .
Determinizm nie ma tutaj nic do rzeczy ,gdyż liczby losowe w banalny spoób umiemy uzaleznić od siebie i nie w tym sens ale w tak zwanym 'Wskaźniku porządku"

Co to jest wskażnik porządku ???
.
Najłatwiej wytłumaczyć to na przykładzie rzutu kostką sześcienną .

Dwie sekwencje rzutów .

6,6,4,1,5,2,6

i

1,6,5,3,6,1,4

Oba rozkłady przypadkowe .
Ale oba przykłady róznią się wskażnikiem porządku i to wielkim .

Oczywiście aby zabaczyć efekty przewidywalności najlepiej oprzeć się na liczbach losowych binarnych 1,0.
Każda inna liczba losowa to składowa liczb losowych binarnych.
Ale w kostce sześciennej też można to przstudiować mając kamienie drewniane .
Takie modele najłatwiej zrobić stosując mechanizm Marita 1.

--- wpis edytowano 2022-03-21 12:34 ---

2022-04-13 (22:29)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 413 836

Algorytmy losujące liczby losowe .
==============================


Przeczytałem o takich programach ,które wykorzystują algorytmy losujące liczby losowe .

To bardzo chwalebne algorytmy i pomocne dla typujących .
Jest to wprawdzie inne podejście do oprogramowania do gier losowych zupełnie inne od algorytmów wyznaczających liczby .

Ale bardzo miłe i mogą sie znaleźć gracze tak zwani "Typerzy "

Nie chcą nic obliczać ani wyznaczać .Mają to gdzieś a chcą po prostu losowo wytypować losowe liczby.


Jakie właściwośći powinien mieć taki algorytm ????

A no musi typować dokładnie w taki sam sposób w jak typuje totalizator.
Jakie by nie wymyślać algorytmy ,i jaki by nie były bazy do tych algorytmów nie ma nawet najmniejszych szans w dotychczasowych programach .

Jest tylko jeden taki algorytm wykorzystujący bardzo trudne narzędzie " Fałszywe Obserwable "

My używamy skróconego oznaczenia AFO

Najpierw , co robi AFO ???

Tworzy klony z szeregu liczb losowych z prawdziwych wyników .
Dokładne klony .
POtrafi wygenerować nieskończoną ilość liczb losowych o dokładnie takich samych parametrach jak dotąd wylosowane liczby .

Kto może zastosować AFO ?
Każdy kto posługuje się kodami csn do obliczeń oczywiście w wersji wcsn .
Wymiar w jest obojętny taki jak nam jest potrzebny do obliczeń .
Oczywiście działający w tle program przetwarza w czasie r.time liczby wcsn na kulki .

Ja osobiście nie typuję ,nie mam takich umiejętności .Ale AFO to jedyny algorytm "toczka w toczkę " jak liczby losowe wylosowane przez totalizator.

Pozdrawiam

--- wpis edytowano 2022-04-13 22:31 ---

2022-04-14 (14:27)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 413 905

Zapomniałem jeszcze dodać .Iż wszelkie obliczenia celem wygenerowania liczb losowych precyzyjnych klonów tych losowanych przez totalizator mozna wykonać bez komputera na kartce papieru .
Bardziej pożytecznym jest kalkulator typu CFX bo miesci się w kieszeni ,Tablice są niewielkie .
Akurat komputery nic do rzeczy tutaj nie mają bo symulator liczb losowych bazujący na AFO dokładnie śledzi wszystkie dotąd wylosowane liczby ,ich przebieg czyli chronologię czyli jest czystym klonem losowm prawdziwego losu.
Pozdrawiam
2022-06-23 (01:12)

status Marriusz2
Data rejestracji: 2009-06-02
Ilość postów: 2097

4670
wpis nr 1 423 490

W jakim celu i po co używamy kodów csn ?
===================================================

Żeby jakoś przerwać zupełny marazm Forum i wygłupy niektórych pseudomilionerów lotkowych tak mi się wymyśliło coś napisać na ten temat .

Oczywiście jest to przedszkole gier losowych ,ale nie bardzo znane .

Od długiego czasu niektórzy forumowicze instynktownie liczą kody csn .
Po jakimś czasie rzucają kody csn i przechodzą do kulek .

I słusznie .Bo samo używanie kodów csn nic specjalnego nie zmienia .

Kod csn to inny zapis wyniku losowania na przykład 6 liczb w lotto.
Samo to ,że ktoś używa kulek czy kodów csn to nie panaceum na zaprognozowanie czegokolwiek .
Trzeba jeszcze mieć sposób prognozowania .
A sposobów nie kupuje się w sklepie .
Trzeba mieć olej w głowie .
A to rzecz nabyta naturalnie .Oszołom nie ma takiej pozycji w sprzedaży .

Pytanie polega na tym :
Po co obliczać kody csn ???
A no największy z tym problem mają programiści .
Bo w związku ze schematycznym myśleniem nie mają szans dojść po co ???

Sprawa jest banalnie prosta .

żaden komputer nawet kwantowy nie ma szans na poradzenie sobie z obliczeniami na liczbach kulkowych .
Kulkowych czyli inaczej wynikających z wzoru Newtona .
Ich rozkłady są nieobliczalne .
My nazywamy je niemożebne .

Specjaliści od mechaniki dynamicznej liczb losowych wyróżniają 3 podstawowe cechy "widoku liczb losowych "

Aby zaprognozować cokolwiek w grach losowych rozkłady muszą mieć 3 cechy .

1.liczby losowe musza być homoscedastyczne .

2. liczby losowe muszą być normalne czyli mieć rozkład normalny

3. Liczby losowe muszą być addytywne .

Takie warunki spełniają tylko liczby rozkładu kodowanego wcsn .

wcsn to nic innego jak przedstawienie kodu csn za pomocą wymiaru .

Dla przykładu dla dużego lotka takim standardowym kodem wcsn dla 13983816 blisko milionów kodów csn jest

kod wcsn :

21,22,23,28,47

Możliwości kodowania wcsn jest nieskończenie dużo .

NIkt przecież rozsądny nie będzie używał 14 milionów kodów .
Zresztą do czego .

Kody wcsn są znacznie wygodniejsze .
Szczególnym rodzajem kodu wcsn jest kod binarny .
Każdą grę losową można zapisać prostym kodem wcsn .

Np i znowu pytanie .

A po co jakieś kody csn ,wcsn i tak dalej .?????

------------------------------------------------------

A no z banalnej przyczyny .


Podam to na dobitnym przykładzie .

Załóżmy ,że używamy kodu wcsn binarnego .

Czyli to tak jak byśmy używali kostki losowej dwuściennej .
Każdy ma taką kostkę dwuścienną w kieszeni .

U mnie kostka trzyścienna stoi na biurku dla takich co w życiu takiej kostki nie widzieli --a jest .

otóż w takim rzucie monetą jest prawdopodobieństwo takie:

0-50 %
1-50 %

A co by było gdyby udało nam się poprzez przekształcenie takiego kodu uzyskać :

0-30 %
1-70 %
????????????
A no mamy cud !!!!

Problem w tym ,że tylko na liczbach wcsn obojętnie o jakim wymiarze możemy prowadzić jakiekolwiek obliczenia matematyczne .

Dodawać,odejmować ,dzielić ,mnożyć i tak dalej ......................liczby losowe .

Przez 20 lat mechanicy od dynamiki liczb losowych wprowadzili masę przekształceń i działań na liczbach losowych .

Żadne z tych działań nie jest dostępne na liczbach kulkowych .
Nie ma szans .


Typowym działaniem na liczbach losowych są takie mechanizmy jak
-Fałszywe obserwable
-mechanizmy Marita i Marita2
-klonowanie liczb losowych

------------------------------------------------------------------------
Na zakończenie tego odcinka można napisać .

Czy tak ,czy siak ,czy ktoś pojmie abstrakcyjne mechanizmy jak Marita czy proste jak fałszywe obserwable ...............................

.......................bardziej obrazowych obrazem ( jak mówili komicy z KMN_) jest to ,że zaawansowane obliczenia możemy zrobić sobie na kartce papieru w kratkę .

Należy pamiętać ,że komputer to z jednej strony świetny kalkulator .....

...ale ma wielką wadę .!!!!!!

To głupia maszyna o inteligencji 0 a człowiek jak używa długi czas komputer dostosowuje się do tej maszyny ----no bo komputer nie dostosuje się do człowieka w żaden sposób .

I kicha .
Głupieje .
Staje się powoli reprezentantem nowego gatunku człowieka :

"Homo videns "

Ten gatunek człowieka ma inteligencję obniżoną o ponad 50 % .

...















2022-07-03 (14:28)

status Mariusz
Data rejestracji: 2003-09-02
Ilość postów: 4091

22
wpis nr 1 425 184

Nietypowe gry losowe a zapis w kodzie csn
==============================

W grach oferowanych przez Lotto występują dwie gry nietypowe mające istotne konsekwencje w zapisie w kodzie csn.

O jednej z nich trzeba kilka słów napisać .
To 10 z 80 w multilotto .
Po powrocie do Kraju napiszę kilka słów o tej grze ,gdyż na skutek sposobu losowania tych kulek w sposobie z eliminacją występuje istotna rozbieżność rozkładu kodu csn a zapisu kulkowego .

Zapis csn dla 10 z 80 jest tak samo prosty jak dla innych kodów .
Przeciętny komputer z Pentium i jakimś dobrym systemem operacyjnych jak Windows XP sobie radzi doskonale jako i zwykły kalkulator Casio .
Prosta funkcja działająca w tle koduje i dekoduje w czasie rzeczywistym potrzebne kombinacje .
Należy zaznaczyć ,że zapis csn dla 10 z 80 właśnie ze względu na sposób losowania jest pasjonujący .
PO wakacjach coś napiszę

--- wpis edytowano 2022-07-03 14:36 ---

| Dodaj wpis w tym temacie | Spis tematów | Wyniki lottoStrona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Wyślij prywatną wiadomość do admina