Dodaj wpis w tym temacie
Spis tematów | Strona: 1 2 ... 30 31 Wyślij wiadomość do admina |
Przewiń wpisy ↓ | IDEALNY MODEL GRY LOSOWEJ |
2010-01-31 (00:08) Tajemniczy Don Pedro Data rejestracji: 2009-04-18 Ilość postów: 722 | wpis nr 281 013 [ CZCIONKA MONOSPACE ] IDEALNY MODEL GRY LOSOWEJ. Może od tego należało zacząć moją wypowiedź. Ale Mariusz zwrócił uwagę, na moja wypowiedź dotyczącą niedoczasu i na moje powątpiewanie, czy projekt który zrealizował, jest możliwy do zrealizowania z uwagi na jego czasochłonność. Tymczasem problemów jest więcej. Na razie poddaję problem niedoczasu pod dyskusję. Każdy ma jakieś problemy i zapewne każdy ma inne. Ale naprawdę ciekawe jest, jakie są to problemy, które powodują rezygnację. Brak wiary w sukces wyklucza na wstępie. Ale pozostają ci, którzy wierzą w ostateczne zwycięstwo i próbują. Co ich najbardziej zatrzymuje? To jest ciekawe. Idealny model gry losowej, to jest zagadnienie, nad którym zastanawiam się od lat. I od razu, gdy Mariusz wczoraj się odezwał, pomyślałem, że zrobię eksperyment i zapytam. To jest rzecz, która powinna być ciekawa i dla Mariusza i dla Jasze i dla Kurki, Ralfka, Karamby, Icemario i wszystkich, bez względu na to, czy szukają systemu do gry, czyli czegoś, co zwiększa szanse wygranej, czy tylko grają dla fantazji – bo tak lubią – bez żadnych analiz, lub nawet jedynie bawią się w prognozy, albo wreszcie grają o poważne pieniądze próbując ulepić wygraną grę z wielu gier przegranych /znany sposób w teorii gier/ i podejmują ryzykowną próbę gry progresywnej. Osobiście Bardzo Szanuję wszystkich Czytelników, obojętnie do której grupy się nie zaliczają. Problem który poruszę, powinien być ciekawy dla wszystkich. Co to jest IDEALNY MODEL GRY LOSOWEJ? Ktoś by powiedział – to banalne. Idealnie, to byłoby, gdyby „numery” wypadały regularnie. Ale sprawa wcale nie jest taka prosta. Weźmy jako przykład: 1) multilotek 10 liczb z 20 z 80 2) kostka sześcienna /taka zwykła kostka do gry mająca sześć ścianek z ilością kropek od 1 do 6/ ZAŁOŻENIE JEST TAKIE, ŻE GRA JEST IDEALNA I UCZCIWA, KOSTKA IDEALNIE WYWAŻONA. Jak wiemy, prawdopodobieństwo wypadnięcia 1 liczby z 80 w multilotku wynosi ¼. Bo losują 20 liczb z 80, zatem „co czwartą”. A w kostce sześciennej prawdopodobieństwo wynosi 1/6. To wszyscy wiedzą. No to teraz proponuję rzecz następującą WSZYSTKIM/od Sasa do lasa/: Zbudujcie proszę model idealnej gry losowej. Bardzo proszę, aby wszyscy, którzy czują się na siłach, napisali, jak to zrobić i SAMI wykonali losowanie. Nie chodzi mi o wylosowanie liczb!! PROSZĘ JE SAMODZIELNIE WPISAĆ !! BARDZO PROSZĘ O POWAGĘ, BO RZECZ JEST WCALE NIE NIEŁATWA. Proszę o wpisanie „ IDEALNEGO CIĄGU LOSOWAŃ. IDEALNYCH LOSOWAŃ. Niech to będzie po 100 losowań dla multi 10 z 20 z 80 i dla kostki sześciennej. Jeśli ktoś czuje się na siłach, to również dla Dużego Lotka, Ekspress Lotka, Naszego Szalonego Numerka i Keno. Ale założenie jest następujące: MA BYĆ RÓWNOMIERNIE. Ma być idealnie! Proszę zrozumieć, co teraz napiszę: Na przykładzie multilotka. Wydawałoby się, że sprawa jest prosta. Na przykład w 1 losowaniu wszystkie liczby od 1 do 20. W 2 losowaniu od 21 do 40. W 3 losowaniu od 41 do 60. W 4 losowaniu od 61 do 80. Niestety mam tu niemiłą wiadomość ->> to jest źle. Konieczne dodatkowe założenie dla multilotka: ¼ liczb z ostatniego losowania musi się powtórzyć. No i teraz zróbcie kto może /zamiast losu czy Pana Boga/, idealne 100 kolejnych losowań w multi. Jak ktoś chce, to i więcej, ale chodzi o czytelność propozycji oraz jakiś komentarz… Powiedzmy chociaż z 60 losowań kostki. W Dużym Lotku teoretyczna równowaga w wystąpieniu liczb następuje po 49 losowaniach a w Ekspresie po 42 losowaniach /kto nie wierzy, niech sobie spokojnie policzy/. Jeszcze jedno. Nie chodzi mi o to, aby kogokolwiek niszczyć tym zadaniem. Ale jest tutaj mnóstwo niebywale ciekawych dyskutantów, którzy mają całkiem rozmaite podejście do gier losowych. Mnie interesuje, jak ten problem rozwiążą Oni wszyscy z różnych punktów widzenia. Dlaczego zająłem się dociekaniem nad modelem idealnym? Bo jest to dla mnie pomoc w zrozumieniu tego, co się wydarza w rzeczywistych losowaniach. Bardzo proszę i zapraszam Wszystkich /oczywiście liczę na Ciebie Mariusz!/ o udział w tym projekcie!! |
2010-01-31 (03:22) 777ch Data rejestracji: 2005-11-07 Ilość postów: 21728 | wpis nr 281 018 [ CZCIONKA MONOSPACE ] don pedro > aby układać RÓWNOMIERNIE ,trzeba mieć GENERATOR LOSOWY ,który zapisuje w tablicach poprzednio wylosowane zbiory ,porównując nowe losowanie z tablicami ......... według wskaźników dopuszczalnych...... np . aktualnej frekwencji liczb , ilości powtórek n-kombinacji do n-kombinacji..ect .ect. na przykład 12 -układów losowych 20 liczb , z mojego generatora : |
2010-01-31 (04:30) mrowa Data rejestracji: 2009-06-13 Ilość postów: 213 | wpis nr 281 019 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Projekt, eksperyment bardzo ciekawy. Jezeli moge cos dodac TDP obawiam sie, ze to moze byc za trudne. Ktos poda swoja propozycje dla 5/42 ktos poda inna dla 6/49 ktos inny sie pokusi o 20/80. Zaraz zaczniemy sie sprzeczac i znowu w tym balaganie do niczego nie dojdziemy. Zeby uniknac tej zadymy skromnie proponuje ustalic jeden model zeby kazdy chetny mogl sie odniesci do tego jednego wspolnego konkretnego modelu. Cos do nauki przeciez nie musi byc od razu 6/49 czy 20/80. Cos malego zeby kazdy mogl sie na tym malym modelu uczyc. Dla dobra wszystkich. Pozdro |
2010-01-31 (10:57) Tajemniczy Don Pedro Data rejestracji: 2009-04-18 Ilość postów: 722 | wpis nr 281 059 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Mrowa, przecież nie wiadomo, co kto lubi. Jeden gra w kości. No to kostka. Jasze lubi kostkę - tak mi się wydaje. Jak ułożyć te :1,2,3,4,5,6 - żeby było \"po równo i sprawiedliwie. To jest dylemat niewąski - to tylko z pozoru wygląda niepoważnie. Tak nie jest! Pan Bóg chciałby odpocząć a Koleżanki i Koledzy niech Go na chwilę zastąpią. Niech ułożą idealne losowanie. Ktoś inny grywa tylko w Naszego Numerka. Albo w Dużego Lotka. Układ 20 z 80 to losowania multi. Są szalenie interesujące. Tutaj wielu grających zastanawia się nad problemem wyboru 1 liczby z 80. Zatem przemyślenie takiego projektu będzie i dla nich kolosalnie pomocne. Czy to jest trudne. To jest szalenie trudne, ale wydaje się, że mogłoby być cenne dosłownie dla wszystkich. Mnie się to kojarzy z dwoma modelami. 1) torowy wyścig kolarski. Przychodzimy spóźnieni na zawody - jedzie po torze 80 kolarzy jednocześnie - jak w multilotku. Na plecach mają numery - od 1 do 80. Tory są kołowe - zapewne wystartowali w jakimś przesunięciu fazowym. Nie wiemy w jakim..Tych, co są bliżej środka stadionu widzimy przejeżdżąjących obok stanowiska sędziów bardzo często. A ci na najdalszej orbicie mają tę samą drogę do pokonania ale \"robią\" mniej okrążeń. No i w tym wyścigu następują zmiany orbit. Nie wiemy kiedy - ale chcemy się dowiedzieć. Ma być \"po równo dla każdego zawodnika. Jak to zrobić? 2) Ruchy planet. Orbity eliptyczne o rozmaitej wielkości. Orbity są położone na różnych płaszczyznach, które są względem siebie pod różnymi katami nachylenia. Jak patrzymy z oddali, to widzimy to, co widzimy w teleskopach. 80 takich samych planet z namalowanymi numerami od 1 do 80. Kosmos po prostu. W tym kosmosie jest tylko 80 obiektów na tych orbitach. To co się da policzyć w astronomii, tym bardziej powinno dać się policzyć w takim modelu. Oczywiście w rzeczywistym kosmosie nie możemy od razu zobaczyć, co będzie za miliard lat. A w multilotku możemy zobaczyć, co będzie za np. tysiąc miliardów losowań, przy pomocy próbnych losowań. Ale to co powyżej, to tylko taka filozofia. Pytanie jak rozpisać idealnie, np te 20 liczb w multi. Chociaż nieduży ciąg losowań. Do 777ch: Może masz rację, to jest bardzo ciekawe spojrzenie - ale wyczuwam, że trochę chcesz się wykręcić sianem. Mnie chodzi o to, żebyś sam napisał model. TAKI JAKI CHCESZ- BYLE IDEALNY. Oczywiście można korzystać z czego się chce. Ale potem sam podaj numery kolejnych losowań. Generator podaje liczby - losowe czy pseudolosowe. Generator zatem posiada jakiś wzór. Jeśli znamy ten wzór i ciąg pewnej ilości początkowych obiektów, to kolejne możemy obliczyć. Nie bardzo o to chodzi. Podałeś numery, które generują odchyłki i inne zjawiska. Z tym, że 1 losowanie jest oczywiście bezbłędne. A dalej? A ja chcę model pozbawiony wad. Albo chociaż zbieżny do idealnego. To jest jak poszukiwanie idealnej kandydatki na żonę, czy też idealnego kandydata na męża. Bez wad! /Tak na marginesie, to wywiedziałem się i niedawno, że idealny \"pan młody\" powinien być bardzo stary, możliwie jak najstarszy - bo wiadomo, doświadczenie życiowe to podstawa i powinien mieć możliwie największe konto w banku - no bo wiadomo, rozwijająca się rodzina powinna być zasobna../ Na czacie ciągle piszą: \"oszustwo\", \"fałszywe liczby\", \"nie ma prawdziwych losowań\". Niech im będzie. No to jak powinny wyglądać IDEALNE? Jakoś przecież muszą! Wydaje się, że gruntowne przemyślenie tego problemu da wielorakie korzyści. Tym co budują SN czy programy- pomoże w tej budowie a tym co grają naprawdę pomoże szybciej obciążyć kieszenie. |
2010-01-31 (11:09) Tajemniczy Don Pedro Data rejestracji: 2009-04-18 Ilość postów: 722 | wpis nr 281 065 [ CZCIONKA MONOSPACE ] A jeszcze do 777ch - bo zapomniałem... JUŻ W DRUGIM TWOIM LOSOWANIU JEST BŁĄD. NIE POWTARZA SIĘ ANI JEDNA LICZBA. Przypominam: jak po równo, to po równo. Totalny egalitaryzm ma być. Czyli w drugim losowaniu ma być powtórzona dokładnie 1/4 liczb z pierwszego losowania. Tak, jak Pan Bóg Przykazał. |
2010-01-31 (11:58) sindbad Data rejestracji: 2008-10-13 Ilość postów: 20519 | wpis nr 281 103 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Witam W niedoczasie nie szukajmy czegoś, czego nie ma. Powodzenia |
2010-01-31 (12:09) Marriusz2 Data rejestracji: 2009-06-02 Ilość postów: 2410 | wpis nr 281 110 [ CZCIONKA MONOSPACE ] TDP Ty strasznie gmatwasz i mieszasz pojęcia . I to Cię kładzie . Po pierwsze jak się robi system należy zastanowić sić w jaką grę chce się grać . Jest tych gier setki i trzeba w życiu na coś postawić . W dużym to jest praktycznie jedna 6 z 49 Niemniej można jeszcze powiedzieć ,że jest 3 z 6 4 z 6 i 5 z 6 Ale w multi jest możliwość dziesiątek kombinacji . Ja mam wrażenie ,że Ty do dzisiaj nie bardzo wiesz w którą grę grać !!! NO to trochę dziwne ,. Nie było czasu aby usiąść i pomyśleć ??? Od tego trzeba było zacząć . A nie od wymyślania czy warto się uczyć Excela czy innego arkusza . Piszesz i o multi i o dużym i to zupełny chaos . Zacznij od ustalenia w jaką grę chcesz grać . No we wszystkie nie można zrobić systemów ===bo braknie czasu . Dziwi mnie tylko .iż jeszcze do dzisiaj sobie tego nie ustaliłeś !!!!! Po prostu marnujesz czas na rzeczy nieistotne jak oblliczenia niedoczasu bazy wyników ---i to problemu ,który nie istnieje ...bo bazę robi się w 10 minut . A najważniejsze ustalenie ... W jaką gre będę grał ........................... do dzisiaj nie ustaliłeś . No to w multi czy dużego czy 10 z 80 czy 3 z 80 Masz ustalone ???? czy nie ??? |
2010-01-31 (12:11) karamba Data rejestracji: 2006-06-07 Ilość postów: 237 | wpis nr 281 114 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Witam, TDP - moim zdaniem i z calym szacunkiem do Ciebie Twoja propozycja jest \"niemoralna\". Ale para spraw mniej lub bardziej Tobie napisze, jak one wygladaja i jak niektore osoby mysla o grach losowych. Idealny model gry losowej - moim zdaniem bedzie bardzo trudno zbudowac. Innymi slowy nalezy poprostu zbudowac Clon rownolegoly w czasie ktory bedzie sie zachowywal idealnie, tak jak los naturalny. Do takiego modelu jest jeszcze daleko. Slowo \"idealny \" moim zdanaiem jest naduzyciem. Sprawy ktore nie akceptuje i sie z nimi nie zgadzam: 1. Twoj eksperyment jest dla mnie nieintersujacy. Nie bedzie mozliwosci wyciagnac z niego slusznych wnioskow. Twoja prosba zeby tu wszyscy zaprezentowali swoje sposoby , mysle jet nie do zrealizowania. 2. Los DL, ML i innych gier, zdarzen losowych, nie mozna ze soba porownywac. Przynajmniej nie w taki sposob jaki Ty zamierzasz. To wynika z braku rozumienia istoty funkcjonowania \"losu\" Ja nie gram dobrze w szachy. Ale niezle w Bridge. Rozlusz sobie (gra w otwarte karty) gre do Bridge i druga do Pokera. Mysle ze to dobry przyglad, czyli karty no sa takie same , ale jak roznie funkcjonuje \"los\". Prosze nie mylic tego ze rozne sa zasady gry. To co innego i tez istotne. Mi chodzi poprostu o sam fakt jak roznie \"los\" w nich funkcjonuje. 3. Prawdopodobienstwo wypadniecia np. kostki szesciennej jest matematycznie liczone i wynosi 1/6. W matematyce jest to poprawne i wszytsko jest OK. Bo takie zalozenia \"kos\" (wiadomo kto) przyjal. Co nie znaczy ze one odpowiadaja prawdzie. Niestety ta informacja jest bardzo zla informacja. Ja bym to nazwal w tak jaknajbardziej zrozumialy sposob, ale nie precyzyjny : To jest informacja teoretyczna. (wynikajaca z braku innych metod, obliczeniowych) Ta informacja kladzie na lopatki wszelkie podwaliny jakiklwiek sposobow myslenia , budowania systemow \"losowych\". Jest tak ze za kazdym razem z \"otwartej reki\" dostajesz w twarz. Boli, czasem bardzo. A Ty i tak ponownie nadstawiasz policzek i dalej \"pac\" znow z otwartej prosto w twarz. Ten efekt to juz niestety jest w mozgu. Kazdy go ma i kazdy \"lubi podswiadomie \" jak go boli. Co nie przeszkadza w tym zeby narzekac, plakac , itd ze boli. I ponownie i tak w kolko. Przycisk \"STOP\" - o tym to wlasciwie idealnie by sie nadawalo napisac w Temacie \"Marriusz2\" \"sposoby myslenia.....\" 4. Inaczej patrzac na sprawe : Nie trzeba budowac idealnego modelu gry losowej. Skoro sami mamy wykonac losowanie. Wystarczy wykonac recznie losowanie (na podobienstwo danej gry, wszelkie generowanie komputerem to zupelnie co innego, to tak jakbys poprosil o kawe , a dostal w kubku wode z brazowa farba) i mamy idealny model gry losowej i idealny ciag losowan np. 128,5 losowania np. ML. I gotowe !!!! Jest idealny, jest wspanialy, jest prawdziwy w 100%. Mozesz sobie tysiace takich wykonac sam !!!!!!! Po co Tobie mniej lub bardziej falszywe , nieidealne np. ciagi losowan. (np. to co zaprezentowal \"777ch\" ) Chcesz badac prawdziwy naturalny los prosze nie ma problemu. Chcesz badac los sztucznie stworzony wygenerowany wedlug regol \"xx\" prosze masz \"777ch\" przedstawil. I co to ma dac ta praca \"777ch\" ? Odkad tu zaczelem pisac jest tu na forum cala masa takich sposobow. Wartosc ich jest dla mnie zerowa z calym szacunkiem dla ich autorow i docenieniem ich pracy i wiedzy zeby cos takiego zrobic. Bo nawet jak to sie tu pisze rzucic typ z sufitu to trzeba miec troche wiedzy. 5. Jakies 5 lat temu zaczynajac pisac na tym Forum 99 % pisalo o ML. Przyznaje sie , nie moglem sie nadziwic dlaczego. Potem znalazlem przyczyne dla mnie najistotniejsza. W losowaniu ML jest losowane 20 liczb, nie 10 !!!!!!!!!!!!!! Ten numer i pozostale regoly gry w ML dzialaja znakomicie dla organizatora gry. To najgorsz gra z proponowanych z roznych wzgledow. _______________ To do czego tutaj mysle ze moze tak naprawde tylko kilka osob darzy to nic innego jak zbudowanie Clonu wlasnie takiego idealnego ciagu losowan, lub losowania. Ktory ze wzgledu na regoly gry musi byc przesuniety w czasie zeby otrzymac za ta prace nagrode. TDP - pare razy wymieniles slowo teoretyczna np. cyt: \"W Dużym Lotku teoretyczna równowaga w wystąpieniu liczb następuje po 49 losowaniach...\" To jest nie precyzyjne, to jest poprostu nieprawda. Pomijajac to ze to niepowinno nikomu do niczego byc potrzebne. Bo to jest bardzo zla informacja. TDP - nie mozna sie opierac ciagle na teoriach , bo na koncu bedzie sie mialo teoretycznie dobry wynik. A w praktyce w Real Time ? Oczywisice mozna tu i uwdzie wziasc cos pod uwage i to zbadac na swoj sposob i ewentualnie zaakceptowac. Ale to nie moze byc podstawa i fundamentem budowy. OK - to moga byc eksperymenty - badawcze projekty , itd. Ale czy o to chodzi tym osobom. Przeciez im chodzi zeby cos zbudowac i dostac nagrode. Takie sa realia. Wiec zgadzam sie z tym co wczesniej piszesz ze zycia moze zbraknac majac takie podejscie wynikajace z zajmowania i eksperymentowania z kazda podsunieta teoria jaka wlasnie przed oczymy swieci i kusi. Ratunkiem jest poprostu metodologia i logika. \"mrowa\" ma oczywiscie racje ze nie mozna wszystkich \"losow- gier \" rozpatrywac jednoczesnie i traktowac ich jedna \"miarka\". To jest jak kubek i szklanka jednoczesnie zrzucona ze stolu i rozbita na podlodze. Mini model - a byl taki, doswiadczenie z kulami bialymi i czerwonymi. No, a teraz sam drogi czytelniku wyciagnij wnioski na podstawie tego co napisalem od : cyt: \"Ratunkiem jest poprostu metodologia i logika.\" do konca. I co bys wybral model mini, 6/49, czy 20/80 ?? Np. w celu zglebienia wiedzy o metodologi, logice, ktora nastepnie zdecydowanie pomoze Tobie budowac Clony losu. karamba |
2010-01-31 (12:46) karamba Data rejestracji: 2006-06-07 Ilość postów: 237 | wpis nr 281 130 [ CZCIONKA MONOSPACE ] No napisalem , wyslalem i teraz poczytalem dalsze wpisy. Mysle ze na tym Forum nikt nie napisal wprost ze lubi czytac wpisy Mariusza. Wiec napisze. Ja bardzo lubie czytac Mariusza wpisy. Sa bardzo konkretne i sa to jedyne wpisy z ktorymi w bardzo duzym procencie sie zgadzam i indentyfikuje. (Na szczescie mamy tez duzo rozniacych sie pogladow. Dzieki temu nie jest nudno, no i kazdy sadze ma cos z tego jak dla mnie milego kontaktu) Mariusz , Wielkie Dzieki !!!! To naprawde przyjemnosc i zaszczyt spotkac taka osobe jak Ty. Pisze to teraz, bo niektorzy zawsze odkladaja , az bedzie za pozno i nie zdaza podziekowac , itd. _________ TDP - co tz. po rowno ? Czy to ma byc rodzaj NSnS z inna regola ? Jesli tak, to co za problem ? Pare minut i masz min jeden gotowy i mozesz sobie wiele takich zrobic. Pytanie po co ? Po za tym sa gry gdzie nie ma mozliwosci po rowno !!!!! Jesli o tym samym myslimy. To zludzenie i zle zalozenie. karamba |
2010-01-31 (13:01) 777ch Data rejestracji: 2005-11-07 Ilość postów: 21728 | wpis nr 281 135 [ CZCIONKA MONOSPACE ] TDP > Sindbad Ci odpowiedział , ----------------------------------------- ten ciąg jest oczywiście przypadkowy, jak napisał Karamba .....według reguł. Takie ciągi ,jak np. ten co wkleiłem,mają granice ilościowe, nie da się utworzyć KOLEJNYCH czterech zbiorów ......nie wpadając w kolejny próg ,czyli w tym przypadku powtarzająca się 6-tkę liczb,bo w tych dwunastu żadna 6-tka się nie powtarza ,i można to traktować jako matrycę 12x20 , a kolejny próg ma ponownie ograniczony dystans ,itd.... ponadto nie napracowałem się wcale ,bo to gotowizna dawno już zrobiona, tablica dynamiczna 80 x 65536 .....według ustawień,które mogę zaznaczyć na 65536 sposobów....... |
2010-01-31 (14:35) Tajemniczy Don Pedro Data rejestracji: 2009-04-18 Ilość postów: 722 | wpis nr 281 172 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Bardzo ciekawe dla mnie wpisy. Abstrahuję od oceny mojej osoby, bo czytelnicy mają do tego prawo i mogą sobie używać ile wlezie, mnie korona z głowy nie spadnie. Chociaż meritum sprawy to nie posuwa ani o milimetr, ale za to ktoś wyżyje się, może potem będzie lepszym człowiekiem, może sobie w ten sposób ukoi rozkołatane nerwy, no to proszę uprzejmie. Wszystkie opinie merytoryczne są dla mnie niezwykle ciekawe. Wszystkie opinie bardzo szanuję. Wszystkich czytelników jednakowo cenię, choćby się ze mną gorąco nie zgadzali. Serdecznie przepraszam Cię też Mariusz za zaśmiecenie tego wątku. Po publikacji bardzo chętnie zgadzam się z tym, że moje niedobre i niesłuszne posty należy wykasować jako śmieci. Przemyślałem to teraz i wiem, że niepotrzebnie pisałem. Wybacz. Niestety nie odpowiedziałeś na moje pytania dotyczące Excela. szkoda, bo nie ma kogo więcej o to zapytać. A to jest główny kłopot. Trudno... Dlaczego nie jedna gra tylko różne, pytają Mariusz i Mrowa. A skąd ja mam wiedzieć, co kto preferuje. Ktoś grę w kości a ktoś w multilotka. Trudno wszystkim dogodzić gdy się nie chce nikogo pominąć. Po co model idealny? A jak można pisać o odchyłkach? Odchyłki od czego? Odchyłki od odchyłek? Odchyłki od \"intuicyjnego wyczucia\"? A może odchyłki od powszechnie przyjętego wadliwego modelu, jak przy obliczaniu częstości wypadania 1 liczby z osiemdziesięciu? Tutaj na forum wielu dyskutantów uważa, że pierwsze 300 z hakiem losowań multilotka było \"ustawionych\". Bo niektóre numery 50 do 59 rzadko wypadały. Odchyłki były... JAKIE ODCHYŁKI?? Czy jak się zrobi 100 miliardów losowań generatorem /wolałbym ręcznie ale jak tyle zrobić/ to takie zjawiska występują, czy nie?! Bo jeśli tak, to mogło tak być a jeśli nie, to wówczas można snuć podejrzenia. Tymczasem doświadczenia pokazują, że to nie było nic nadzwyczajnego. Tomasz Bayes się kłania. Inaczej: - eksperymentowałem z modelem 3 z 6. To tak, jak dwie kostki - jedna 5-ścienna a druga 4 ścienna. Przeprowadzałem losowania próbne do momentu wypadnięcia ostatniej liczby /czyli liczby jednej z dwudziestu/. Najwięcej było ciągów liczących ok. 70 losowań, gdzie ostatnia liczba padała w odległości kwadratu największej wypadalności, czyli powiedzmy ok. 9-12 losowań, mniejsza o szczegóły. Ale zdarzył się ciąg losowań, gdy ostatnia padła po 128 losowaniach od przedostatniej. I to za drugim razem! A potem przez bardzo długi czas było \"w normie\". Zapewniam, że nie oszukiwałem. Robiłem podobne eksperymenty na \"obiektach rzeczywistych\" i było podobnie. Ruletkowicze wiedzą o co chodzi. Grają niekiedy na parzyste, nieparzyste lub kolory. I bywają niezwykle długie serie. wielu graczy podejrzewa oszustwo. A może to jest normalne zjawisko? Dla mnie jest normalne, po przeprowadzonych eksperymentach. Tej gry nikomu nie polecam. A tu powiedzmy, w ruletce jesteśmy w trakcie gry, 13 razy wypadł czerwony i wówczas obsługa zamyka grę, woła ochroniarzy, wszyscy muszą opuścić kasyno - będzie wymiana maszyny losującej. To jest coś takiego.. Po co model idealny. Jak się znajdzie model idealny, to również można dopisać dużo losowań i zrobić histogram. NA PRZYKŁADZIE MULTILOTKA. Powiedzmy, że badamy 20 z 80. Prawdopodobieństwo wypadnięcia 1 liczby jest jak 1 do 4. Każde dziecko o tym wie. Bo losowana jest co czwarta. Po 4 losowaniach mogą wypaść wszystkie liczby. Ale powtórzenia powinny zawierać 1/4 liczb z ostatniego losowania. No i teraz to jest to, na czym potknął się 777ch. Podał losowania, ale już w 2 przykładzie kompletnie źle. Model napisany przez 777ch nie tylko nie jest modelem idealnym ale wręcz kompletnie rozbieżnym z wynikami eksperymentalnymi. W eksperymentach najczęściej powtarza się 1/4 liczb z ostatniego losowania. To oznacza, że niemożliwe jest zbudowanie takiego modelu losowego w multilotku, w którym wszystkie 80 liczb mogłoby padać w co czwartym losowaniu. W takim razie jak \"powinny wypadać\" gdyby wypadały idealnie ? I na koniec tej myśli: czy należy układankę układać od dołu - od układania osiemdziesięciu klocków, czy od góry - od układania klocków zawartych w ilości 40 z 80 - bo tyle najwięcej kombinacji liczy multilotek? Nawet nie wiem jak te ilość nazwać. Ale rozumem, że ani dla budowniczych programów algorytmicznych, ani dla budowniczych sieci neuronowych, ani dla hazardzistów, ani dla teoretyków, ani dla w ogóle kogokolwiek oprócz mnie i może kol. Mrowy, niniejsze i podobne rozważania w ogóle nie są interesujące. No to trudno. Przepraszam za zabrany czas. Jeszcze do kol. Karamba. Nie jestem osłem i ze wszystkim się zgadzam, zanim pomyślisz. A niech Ci będzie Wojtek!! Ale podważyłeś moją opinię, że w \"W Dużym Lotku teoretyczna równowaga w wystąpieniu liczb następuje po 49 losowaniach...\" No to znajdź mniejszą ilość losowań, taką, aby wszystkie obiekty losowe były wylosowane równą ilość razy. A jeszcze do Mariusza: dlaczego tyle gier. ???!! A dlaczego nie? Co to za różnica ile. Skoro robi się to w tempie, o którym pisała Kurka, czyli w tydzień czasu, no to po kilku tygodniach mam rozpracowane wszystkie gry. Co za problem. Kody do Excela mamy na forum, za chwilę się po nie udam, gdzieś tam są... Przecież to jest pestka. Jaki niedoczas? Ty jednak nie potrafisz zobaczyć, że ktoś może grać gorzej w brydża od Ciebie. To jak w tym dowcipie: Opadliśmy na samo dno. A tu nagle słychać jakieś głuche dudnienie. To od spodu ktoś właśnie osiągnął szczyty. Dużo Zdrowia Wszystkim i Żegnam |
2010-01-31 (15:06) karamba Data rejestracji: 2006-06-07 Ilość postów: 237 | wpis nr 281 181 [ CZCIONKA MONOSPACE ] \"777ch\" - ja napisalem z bledem. To nie jest \"regula\". Mialem na mysli \"warunek\". To sa dwa rozne pojecia. Wiadomo ze tu w tym wypadku chodzi o spelnienie warunku ktory my zakladamy. To nie ma nic wspolnego z np. dowolna regula dzialania np. \"losu\" karamba |
2010-01-31 (15:07) KOŃ Data rejestracji: 2008-10-12 Ilość postów: 124 | wpis nr 281 183 [ CZCIONKA MONOSPACE ] czemu ma się takie wrażenie czytając wpisy, Tajemniczego Don Pedro i Karamba, że to jedna i ta sama osoba? karamba czemu nie piszesz z jednego nicka? tylko robi wpis Tajemniczy Don Pedro a odpowiada mu Karamba to tj picie wódki z samym sobą przed lustrem |
2010-01-31 (15:09) ralfek Data rejestracji: 2009-07-08 Ilość postów: 3863 | wpis nr 281 184 [ CZCIONKA MONOSPACE ] TDP, mialem tu juz nic nie pisac bo jestem glabem i niedorozwojem, ale eksperyment z idealna losowoscia mi sie spodobal i mysle, ze reszta go nie docenia wzialem kartke papieru i probowalem to rozpisac recznie (losowanie 4 liczb z 12 zeby ulatwic) i ciekawe, ze to pokazuje czym jest losowosc w pewnym aspekcie bo jak probujesz to rozpisac to widzisz powage problemu w grach losowych a wnioski zostawie dla siebie bo sa jeszcze bardzo niejasne,a le cos mi swita |
2010-01-31 (15:16) Marriusz2 Data rejestracji: 2009-06-02 Ilość postów: 2410 | wpis nr 281 185 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Koń Niestety masz kiepskie zdolności analityczne . TDP nie ma do dzisiaj sprecyzowane w jaką grę chciałby w przyszłości grać -zresztą podobnie jak 99 % typerów . Zaś Karamba ustalił to kilkanaście lat temu . Ja to wiem i znam . Więc Twój wpis jest zupełnie niepotrzebny . |
2010-01-31 (16:18) Tajemniczy Don Pedro Data rejestracji: 2009-04-18 Ilość postów: 722 | wpis nr 281 205 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Drogi Mariuszu, Dzięki za ten Twój żart, bardzo wdzięczny: \"TDP...(...)...zresztą podobnie jak 99 % typerów.\" Znam podobne: 10 przykazanie Dekalogu, gdzieś w Księdze Wyjścia, nie pamiętam dokładnie w którym miejscu. Urywek brzmi mniej więcej: \"Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ...(...),,, ani jego osła...\". W wersji Cesarza Napoleona Bonaparte zabrzmiało to jako rozkaz podczas batalii w Egipcie: \"uczeni i osły do środka!!\". Bardzo to jest wszystko miłe, dzięki. Nie należy się obrażać na rzeczywistość, ale też z drugiej strony czasem dobrze sprawdzić, czy się nie palnie jakiejś niedorzeczności, bo jak mówi stare chińskie przysłowie: \"Słowo jest jak ptak wypuszczony z klatki\". i po co marnować proch strzelając kulą w płot. Starałem się trzymać wątku, tyle. No ale ponieważ tu nie chodzi o moją chwałę, to wszystko mi jedno i już zapomniałem... Koniec |
2010-01-31 (16:35) Marriusz2 Data rejestracji: 2009-06-02 Ilość postów: 2410 | wpis nr 281 208 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Wszytko to fajne Tylko nie napisałeś czy przemyślałeś w jaką grę chcesz grać . Każdy , kto marzy o jakimkolwiek systemie musi sobie ułożyć plan. Ba Mało tego oprócz planu zrobić jakieś założenia . I się tego trzymać . Bo rzeczywiście inaczej nie wystarczy czasu . Napisałeś ,że chcaiłbyś omówić niedoczas w systemach . I ja zadałem konkretne i to proste pytanie : W jaką grę zamierzałeś grać . Ale pewnie odpowiedzi nie uzyskam . To dalsze wywody nie mają wielkiego sensu. A do Karamby Niestety Karamba z tym Idealnym systemem zupenie nie masz racji . Wywód i konstrukcja idealnego systemu to podsawa każdego badacza . Nieraz to może wydawać się śmieszne : W jednej z książek jest taki teks ,iż chodowcy krów zaprosili naukowców aby zbadali spsoby podniesienia mleczności krów , Zbadali i napisali pracę : W pierwszej linijce było napisane : Weźmy pod uwagę idalną teoretyczną i zupełnie idealnie kulistą krowę ...... Dla kogoś niewprawnego to może być śmieszne ... Ale to podstawa . Na tym Forum wielu sie odgrażało ,że rzucili kilka razy kostką do gry. Gdyby to zrobili ==to by wyciąnęli wnioski . A są istotne.... |
2010-01-31 (17:48) mrowa Data rejestracji: 2009-06-13 Ilość postów: 213 | wpis nr 281 231 [ CZCIONKA MONOSPACE ] TDP to juz wiesz dlaczego zaproponowalem model dla wszystkich jeden i maly. Eksperyment w dalszym ciagu ciekawy. Zadaje sobie teraz tylko pytanie czy jest sens budowac cos idealnego po to aby zobaczyc tam idealny porzadek? Bo taka zasade wymysliles ma byc idealnie rowno, sprawiedliwie. Mozna sprobowac zbudowac to sztucznie wymusic itd. itp. Tylko czy na koniec jest sens patrzec na panujacy porzadek? Obawiam sie, ze wyciagniety wniosek z takiego doswiadczenia moze sie pozniej do niczego nie nadac. To jest moja wada, czasami lubie wyprzedzac fakty bez poznania dokladnie problemu. Narazie to mnie gryzie. Osobiscie kule, liczby losowalbym recznie. Glupio znowu prosic 777ch o kolejna przysluge aby zbudowal odpowiedni arkusz czy program. On ma niesamowite umiejetnosci ulatwiania sobie zycia dla niego podejrzewam kilkoma klikneciami w klawiature. Wie co robi i potrafi to pokazac ze 100% skutecznoscia i chwala mu za to. TDP jeszcze jedna sprawa narzucasz w tym nieszczesnym Multi, ze 1/4 musi sie powtozyc. Ja chce kule losowac recznie ... to mnie troche ogranicza. Pozdro |
2010-01-31 (19:38) Jasze Data rejestracji: 2003-09-04 Ilość postów: 4426 | wpis nr 281 269 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Do KONIA. Zgadzam się z Mariuszem ,brak Ci zdolnosci analitycznych. karamba i Tajemniczy Don Pedro to dwie rózne osoby. Arthur Conan Doyle stworzył postac Sherlocka Holmesa. Musiał równiez stworzyć postać dr watsona . Po to go stworzył by Holmes mógł komus tłumaczyć jak dochodzi do swych dedukcyjnych wniosków. I Watson mógł podziwiać Holmesa a wraz z nim czytelnicy. Dla mnie to Mariusz i TDP to jedna i ta sama osoba, TDP pyta ,bładzi a Mariusz mu wyjaśnia. Bez tego monologu Mariusz nie pisałby prawie nic. TDP pojawił sie niedawno ,z jego wpisow wynika ze zna niemal cała historię Forum ,pamieta wpisy Mariusza ,nawet pojedyncze słowa . Czyżby najpierw przeczytał całe forum i dopiero sie pojawił. Dla mnie jest to jasne. Pomyliłes się lecz niewiele. |
2010-01-31 (20:23) sindbad Data rejestracji: 2008-10-13 Ilość postów: 20519 | wpis nr 281 281 [ CZCIONKA MONOSPACE ] Normalnie doktor Jekyll i pan Hyde he! he! |
| Dodaj wpis w tym temacie | Spis tematów | Wyniki lotto | Strona: 1 2 ... 30 31 Wyślij wiadomość do admina |